جلوگیری از سکته قلبی در جوانان (۷ راهکار)

hamyar

عضو فعال
بیماری های قلبی جزو علت های اصلی مرگ در جهان محسوب می شوند؛ با این حال پیشگیری از آن ها غیرممکن نیست. اگرچه برخی ریسک فاکتورها مانند سابقه خانوادگی، جنسیت یا سن قابل تغییر نیستند، و متاسفانه در صورت رعایت نکردن، فرد را بارها و بارها درگیر گرفتگی عروق و در نهایت انجام عمل قلب باز میکند.

به گفته دکتر فروزان نیا جراح قلب و عروق، علاوه بر داروهایی که برای درمان گرفتگی رگ قلب به کار میروند، راه های زیادی وجود دارد که می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.هفت نکته را برای بهبود سلامت قلب خود همواره در نظر بگیرید.


۷ راهکار جلوگیری از سکته قلبی در جوانان​

۱.خواب کافی داشته باشید.

افرادی که خواب کافی ندارند، بیشتر در معرض چاقی، فشار خون بالا، حمله قلبی، دیابت و افسردگی هستند. بزرگسالان حداقل هفت ساعت خواب روزانه نیاز دارند. خواب را اولویت زندگی خود قرار دهید. یک برنامه خواب تنظیم کرده و به خوابیدن و بیدار شدن در ساعات مشخص پایبند باشید.

اگر احساس می کنید به اندازه کافی خوابیده اید اما در طول روز هنوز خسته هستید، از پزشک خود بخواهید تا شما را از جهت بیماری آپنه انسدادی خواب (وضعیتی که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد) بررسی کند.

علائم آپنه انسدادی خواب عبارتند از: خروپف شدید، توقف کوتاه مدت تنفس در هنگام خواب و بیدار شدن در حال نفس نفس زدن. درمان آپنه انسدادی خواب شامل کاهش وزن در صورت داشتن اضافه وزن یا استفاده از دستگاه سی پپ (CPAP) است که راه هوایی شما را هنگام خواب باز نگه می دارد.

2. سیگار نکشید.

تکرار عنوان سیگار نکشید باعث شده این موضع پیش پا افتاده بنظر برسد اما یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای قلب خود انجام دهید ترک سیگار یا استفاده از تنباکوهای بدون دود است. حتی اگر سیگاری هم نیستید، در معرض دود سیگار قرار نگیرید.

مواد شیمیایی موجود در تنباکو می تواند به قلب و عروق خونی شما آسیب برساند. دود سیگار اکسیژن خون را کاهش داده و در نتیجه فشار خون و ضربان قلب افزایش می یابد؛ چرا که قلب باید بیشتر کار کند تا اکسیژن کافی به مغز و سایر ارگان های بدن برسد.

خبر خوب اینکه به محض ترک سیگار خطر ابتلا به بیماری های قلبی رفته رفته کاهش می یابد. پس از یک سال، خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که سیگار را ترک کرده اند، به نصف افراد سیگاری کاهش می یابد.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا