بهترین مرکب خوشنویسی کدام برند است؟ + قیمت مرکب و جوهر سال 1403

وضعیت
موضوع بسته شده است.
مرکب‌ نقاشی و خوشنویسی در انواع خشک و مایع و رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند. از آنجایی که مرکب‌های مایع به راحتی با ریختن درون دوات استفاده می‌شوند کاربرد بیشتری نسبت به مرکب خشک دارند، چراکه مرکب‌های خشک برای روان شدن به مقداری گلاب یا آب جوش احتیاج دارند.

علاوه بر این باتوجه به برندهای متنوع جوهر و مرکب در بازار تصمیم برای انتخاب کمی دشوار می‌شود. اما باید بگوییم در حال حاضر پرفروش‌ترین و بهترین مرکب خوشنویسی و نقاشی موجود در بازار که از قیمت بسیار خوبی هم برخودار است مرکب اعتدال می‌باشد. شما می‌توانید انواع و اقسام جوهر و مرکب اعتدال را بصورت آنلاین و حضوری تهیه نمایید. چنانچه به اطلاعات بیشتر نیاز داشتید، کافی است تا با شماره تلفن 09303538235 تماس حاصل کنید تا سوالات شما را در این زمینه پاسخ گویند.
مرکب خوشنویسی اعتدال - تصویر 1.jpg
اما چرا مرکب اعتدال بعد از گذشت نیم قرن هنوز از محبوبیت بسیاری میان خوشنویسان برخودار است؟ برای بررسی ویژگی‌های بهترین مرکب خوشنویسی با ادامه مطلب همراه ما باشید.

آنچه باید درباره مرکب خوشنویسی و نقاشی بدانید!​

مرکب یکی مهمترین لوازم خوشنویسی، نقاشی، خطاطی و رسامی است که عامل ایجاد اثر قلم، بر روی کاغذ می‌باشد. پس یعنی بدون مرکب، هنرهای خوشنویسی، خطاطی و نقاشی معنایی ندارد. مرکَب یا جوهر، در واقع مایعی شامل رنگدانه، سمغ عربی، زاج و مازو، که به عنوان مواد پایه و اولیه به‌شمار می‌آیند و باتوجه به نوع مرکب و کاربردهای آن، ترکیب این مواد اولیه نیز متفاوت است.

به‌طور مثال در مرکب‌های خوشنویسی که رنگ مشکی دارند، از دود به عنوان رنگدانه استفاده می‌شود و رنگدانه مرکب‌های سفید نیز، دی اکسید تیتانیم است. برای دیگر رنگ‌ها نیز رنگدانه‌های مخصوص به آنها استفاده می‌شود.

بهترین مرکب خوشنویسی چه ویژگی‌ هایی دارد؟​

  1. پررنگ
  2. خوش بو
  3. ساختار روان
  4. غلطت مناسب
  5. پوشش مناسب
  6. دارای کشش قابل قبول
  7. احتمال کپک زدگی پایین
  8. قابل استفاده جهت خوشنویسی به زبان‌های مختلف
  9. قابل استفاده روی سطوح مختلف مثل کاغذ، پوست و بوم
بنابراین هنگام خرید بهترین مرکب خوشنویسی باید توجه داشته باشید که محصول مورد نظر ویژگی‌های بالا را داشته باشد. علاوه بر این‌ها باید از قیمت مناسبی هم برخودار باشد، چراکه مرکب ابزاری است که خوشنویسان و نقاشان به میزان زیادی از آن استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است مرکب علاوه بر کیفیت بالا، قیمت ارزانی داشته باشد.
خرید مرکب خوشنویسی.jpg

چگونه از مرکب خوشنویسی نگهداری کنیم؟​

  • مرکب را در جای خنک یعنی یخچال و در جایی که نور به آن دسترسی نداشته باشد نگهداری کنید.
  • اگر برای مدت کوتاه مثلاً ۲ روز از مرکب استفاده نکردید باید در حین استفاده آن را به خوبی بهم‌ بزنید و سپس استفاده کنید.
  • می‌توانید برای رقیق کردن بهترین مرکب خوشنویسی از مکمل مرکب استفاده کنید، در صورت نداشتن مکمل مرکب از آب مقطر و یا آب جوشیده سرد شده استفاده کنید.
  • توصیه می‌کنیم از لیقه‌ی ابریشمی استفاده کنید (حتماً آن را قبل از استفاده بجوشانید).

مراحل ساخت مرکب خوشنویسی به زبان ساده​

برای ساخت مرکب‌ خوشنویسی به روش دست ساز به ترتیب زیر عمل نمایید:

  1. ماده رنگ دهنده (برای ساخت مرکب مشکی از دوده و از گیاهان رنگی مثل زعفران، پوست گردو و پوست انار استفاده کنید) را با مقداری آب جوشیده که از قبل سرد شده است مخلوط کنید.
  2. سپس یک روان‌کننده مرکب مثل زاج را درون مخلوط بریزید و کاملاً هم بزنید.
  3. حالا محلول تولیدی را روی شعله‌ کم حرارت قرار دهید و آرام هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد.
  4. در آخر مرکب با غلظت مناسب را از روی شعله بردارید و اجازه دهید تا در هوای اتاق خنک شود.
ساخت مرکب قرمز رنگ کمی متفاوت است. در این زمینه در سایت جوهر و مرکب اعتدال نکات مفید و کاربردی ذکر شده است: "برای ساخت مرکب‌ خوشنویسی قرمز از ماده‌ای به نام قرمزدانه استفاده می‌شود. این ماده یک نوع رنگزای طبیعی است که در حقیقت منشأ جانوری دارد؛ چون قرمزدانه از بدن یک نوع حشرات به نام قرمزدانه به دست می‌آید. بنابراین برای ساخت مرکب‌ قرمز این حشرات را خشک کرده و پودر می‌کنند. سپس پودر قرمز رنگ را به عنوان رنگدانه در آب جوشیده ریخته می‌شود‌."

مکمل مرکب خوشنویسی چیست؟​

مکمل مرکب خوشنویسی ترکیبی است که به‌جای آب مقطر، آب جوشیده یا گلاب در دوات برای رقیق کردن انواع مرکب خوشنویسی کاربرد دارد. توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از مرکب خوشنویسی حتما از مکمل مرکب استفاده نمایید. مهمترین ویژگی‌های مکمل مرکب را می‌توان به‌صورت زیر لیست کرد:

  • روان کننده مرکب
  • خوشبو کننده دوات
  • تثبیت کننده رنگ مرکب
  • براق کننده رنگ مرکب (شاین کردن رنگ)
  • جلوگیری از کپک زدگی مرکب و به تاخیر انداختن کپک زدن مرکب دوات

بهترین برند مرکب خوشنویسی کدام است؟​

در بازار مارک‌های متنوع جوهر و مرکب خوشنویسی موجود است. اما طبق تجربه خوشنویسان مبتدی و حرفه‌ای بهترین مرکب خوشنویسی و نقاشی که از قیمت مناسبی هم برخودار است، جوهر و مرکب اعتدال است. این نوع مرکب در طیف‌های رنگی گسترده، حجم‌های متفاوت (از ۲۵ میل تا ۱ لیتر) و با کیفیت ضد آب و غیر ضد آب تولید و عرضه می‌شود.
انواع مرکب اعتدال.jpg
جالب است بدانید که برند اعتدال بیش از ۸۰ سال است که در زمینه تولید و عرضه صفر تا صد لوازم خوشنویسی، طراحی و نقاشی، معتبرترین و خوشنام‌ترین برند حال حاضر ایران محسوب می‌شود. پیشنهاد ما نیز برای خرید انواع مرکب خوشنویسی، مارک اعتدال است چراکه از تنوع بیشتر و قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر برندها برخودار است. علاوه بر این انواع جوهر اعتدال ازجمله جوهر ماژیک، خوشنویس و استامپ باکیفت و درجه یک در مجموعه اعتدال موجود است. همچنین شما می‌توانید محصولات اعتدال را بصورت آنلاین و حضوری از فروشگاه اعتدال تهیه نمایید.

انواع مرکب خوشنویسی و نقاشی اعتدال​

  • مرکب های رنگی یک لیتری ضدآب اعتدال
  • مرکب های 480 میل رنگی ضدآب اعتدال
  • مرکب های 25 میل رنگی ضدآب اعتدال
  • جعبه ۱۲ رنگ مرکب های ۲۵ میل اعتدال
  • مرکب های مشکی خوشنویسی اعتدال (غیرضدآب)
  • مرکب های 60 میل رنگی ضدآب اعتدال
  • مرکب های مخصوص طراحی قلم فلزی و آب مرکب اعتدال
تمامی مرکب‌های فوق در طیف‌های رنگی بسیار جذاب و براق با قیمت مناسب در فروشگاه اعتدال موجود است. کافی است به وبسایت رسمی جوهر و مرکب اعتدال سر بزنید تا از محصولات و قیمت‌ها بازدید نمایید.

قیمت و خرید بهترین مرکب خوشنویسی​

اگر قصد خرید بهترین برند مرکب خوشنویسی و نقاشی را به‌صورت تک و عمده دارید، همانطور که پیش‌تر هم شرح دادیم، پیشنهاد ما برند اعتدال است. قیمت انواع مرکب خوشنویسی، نقاشی و طراحی از ۱۲ هزارتومن تا ۶۱۵ هزار تومن باتوجه به رنگ، حجم و ضد آب بودن با نبودن و کاربردهای مرکب متفاوت است. برای اطلاع از قیمت دقیق و سفارش محصول موردنظر می‌توانید به وبسایت اعتدال سر بزنید یا با کارشناسان اعتدال تماس نمایید. شماره تماس فوری: 09303538235
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا