انشا نماز​

نماز چون دفتری است که یک خط در میان رکوع و سجده دارد. روز و شب هفده بار به سوی خدا می رویم و هربار به خودمان بر می گردیم. آنقدر از خدا دور شده ایم که باید از خودمان تا خدا سفر کنیم!
نماز مثال آسمانی با ستون نهان است و دریایی بی کران. هر آنقدر که عظمت اقیانوس نماز را بنگری کرانی بر آن نخواهی دید. سپاس خدایی را سزاست که آدمی را برای عبودیت آفرید و قرآن را برای هدایت و نماز را کلید در بهشت.
نماز پاک ترین اعمال و زیباترین عبادات و سالم ترین مناجات و ساده ترین احسان هاست. نماز چون کتابی بی نهایت است که از هر سو آن را بنگری به خیری رسی و از هر جایش آن را بخوانی به علمی رسی.
به راستی که قنوت آدمی را به دنیایی دگر می برد! چه لحظه ی زیبایی است. ربنا را که می گویم دیگر نمی دانم کجایم در آسمان یا زمین ؛ نزد خود یا خدا!!
رکوع! … چه لحظه ی شیرینی است . تو را غرق در دریای معرفت می گرداند و تو می دانی که دگر بار مست معرفت الهی خواهی گشت. شیرینی رکوع تلخی گناهان را به باد فراموشی می سپارد. به سجده که می روی ، نزد خدا چون شید نورانی و چون ماه زیبا می شوی و گویی ستارگان را در جهنم حسد قرار می دهی.
نماز چون دری به سوی بهشت است. بهشتی که به جای شمع و گل و پروانه و خورشید و ماه ، سعادت و خوشبختی و سرزندگی با خود دارد.
ملائک به سویت می آیند و برکه ی وجودت را اقیانوس می کنند تا بروی به سوی خدا و به راستی که وضو چه لحظه ی دلچسبی است. گویا جهانی دگر بار تو را می نگرند و خدا نیز به تو خیره شده است. چه صحنه ای دلنشین تر از وضو و چه عبادتی زیبا تر از نماز!​


انشا با موضوع نماز.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hesaban

تازه وارد

انشا با موضوع نماز ( 2 )​

نمازمی خوانیم تا بندگی خود را به آفریننده ی جهان هستی ثابت کنیم وبگوییم که جز تو سرپناهی برای کمک ویا ری نداریم غیر از تو سنگری برای مقابله با دشمنان تو نداریم وفقط تویی هم درد ما در مشکلات پس به تو سجده می کنیم.

نماز هدیه ای است که خداوند بر پیشانی انسان نهاده است واین هدیه را بر تمام بشر واجب کرده است و پیامبر و امامان نیز آن را برای همه مسلمین استوار ساخته اند. نماز باعث دوری از گناه میشود و راه انسان را به سوی معبود خویش هموارتر میسازد. اما بعضی از دانش آموزان از خواندن نماز و ارتباط با معبود خود لذت نمی برند و کم کم نماز را ترک میکنند و علت آن هم روشن است. به این علت که در آینه صاف و پاکیزه نفس آنها لکه ای سیاه پدیدار کشته است و این لکه به وسیله نماز پاک میشود و اگر این آینه دوباره پاکیزه و صاف نشود ناگهان آینه ترک بر میدارد و باعث دوری از نماز میشود.

در بعضی از خانواده ها چون فرزندان راغب به خواندن نماز نیستند و نماز نمیخوانند. پدر و مادر نماز خواندن را برای آنها اجباری می سازند. این کار نه تنها آنها را به سوی نماز خواندن هدایت نمی کند بلکه باعث می شود آنها نسبت به نماز دیگر هیچ علاقه ای نشان دهند. اینها دانش آموزانی هستند که از نماز دوری می کنند.

ما انسانها گاهی نماز را برای دیگران می خوانیم و گاهی برای استفاده بردن از معنویات آن ولی ما موظفیم در برابر نعمت های بیکران خدا او را سپاس گوییم. پس به عقیده ی من ما نماز را برای شکر خدا و مهمتر از آن رضای خدا می خوانیم.


انشا با موضوع نماز (2).jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sasan_1383

عضو انجمن

انشا طولانی در مورد نماز​

نماز یاد آور حضور خدا در تمام لحظات زندگی انسان است.

هر مسلمان روزی 5 بار به نماز می ایستد تا اعلام کند بدون رضایت خداوند هیچ کاری را انجام نخواهد داد.

نماز پناه بردن به خداوند از شر وسوسه های شیطان است، شیطانی که در همه حال به دنبال فریب دادن انسان و دور کردن او از مسیر درست و خداوند است.

کسی که نماز می خواند آرامش را در راز و نیاز با خدا می بیند، و با این کار خود را به معبود خویش نزدیک تر می کند.

فرد نماز خوان در لحظات سخت و مشکلات زندگی به خداوند پناه می برد و از او یاری می جوید و محال است خداوند پاسخی به این خواسته ی بنده ی مومن خویش ندهد.

هر فرد مسلمان می داند که نماز ستون دین بوده و خواندن آن بر هر مسلمانی واجب است، بنابراین به محض شنیدن اذان کارهای دیگر را متوقف کرده و برای ایستادن در حضور خدا آماده می شود.

او می داند که هنگام نماز باید ذهن و قلب خود را خالی از امور دنیوی کند و با حضور قلب در پیشگاه خدا حاضر شود.

امام صادق (ع) می فرماید: ” هنگامى که به نماز ایستادى بدان که در پیشگاه خداوند هستى و اگر او را نمى بینى، او تو را مى بیند. پس به نمازت توجه کن ”

نماز خواندن دل انسان را صفا می دهد و بالعکس دوری از آن باعث تیرگی قلب آدمی می گردد.

پیامبر اکرم (ص) نماز را به جوی آب روانی تشبیه می کند که انسان روزی پنج مرتبه بدن خویش را در آن شستشو داده و از تمام پلیدی ها و گناهان پاک می شود.

اگر فردی تنبلی کند و با اشتیاق نماز نخواند پس از مدتی دیگر رغبتی برای نماز خواندن نخواهد داشت و روز به روز از خداوند دور تر می شود.

اهمیت و ارزش نماز بر هیچ کس پوشیده نیست و فرد مسلمان از زمان کودکی با این مسئله آشنا می شود، پس نداشتن فرصت یا بهانه هایی از این قبیل، توجیه قابل قبولی برای سبک شمردن نماز نیست.


انشا با موضوع نماز (1).jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sasan_1383

عضو انجمن

انشا برای نماز​

وقتی وارد مسجد می شوم نور ایمان در دلم تابیدن می گیرد و شوق وصل سراسر وجودم را فرا می گیرد دلم را از هر قید و بندی به طرف آسمان رحمت الهی پرواز می دهد تا حرم امن الهی شود چرا که خداوند خود وعده داده است که در قلب شکسته و در دل انسانهای خاضع و خاشع خود جای دارد دستانم را همچون مناره ها و گلدسته های منور مسجد رو به آسمان بلند می کنم و به بالهای فرشتگان پیوند می زنم تا مرا با خود به نور و روشنایی هستی ببرند .

موضوع انشا اهمیت نماز
وقتی به نماز می ایستم خود را غرق در دریای لطف و مرحمت و کرامت الهی می بینم و حوض کوچک دلم لبریز از باران وجود و احسان خداوند می شود و سراچه قلبم منور از نور و حق می گردد. آنگاه که در لحظه های تنهایی و بی کسی شکوفه نام خداوند از لبانم میترواند و از خویش رها می شوم و هاله ای از عشق و روشنایی وجودم را فرا می گیرد .

انشا ادبی در مورد نماز جماعت
چه زیباست لحظه ی نجوای با حق، چه زیباست لحظه سبز رهایی از خویشتن و به خدا پیوستن معتقدم که حدیث زیبای پیامبر اکرم (ص) که از زیبایی وجود حق تعالی به زیبایی وجود عاشقانه خود پی ببرم. چه زیباست سر نهادن بر خاک عشق و بندگی و غرق دریای حق شدن، چه زیباست اشکهایی که از فرط گناه و معصیت از گوشه دیدگانم، قطره قطره خود را بر سجاده ی زیبای معرفت و عشق الهی می ریزم تا به دریای جوشان حق برسند و چه زیباست ثانیه هایی که دل با نام و یاد خدا آرام می گیرد .
 

sasan_1383

عضو انجمن

انشا نماز چیست ؟

با نام خداوند مهربان قلم را در دست میگیرم تا در مورد نماز برای شما انشا بنویسم …

به راستی نماز چیست؟
نماز اتصال با بی نهایت است. و تمرکز قوای دماغی است و همه ی آسمانها و زمین و همه جا را که خدا در آنجاست و جایی نیست که خدا نباشد و این راه طولانی را در نماز پیمودن معراج است. و این که نماز تمرین است تا در جهان دیگر پذیرفته شویم ؛ یعنی اگر قبول نشود ، سایر اعمال نیز پذیرفته نیستند ، همانگونه که اگر مکیدن نباشد سایر پیامدهای آن نیستند.

خداوند نماز را برای تصفیه و تکمیل روح مقرر فرموده تا توحید عملی را از بنده اش مشاهده کند،سپس بدن عنصری را مطیع و منقاد روح قرار داده و سایر اعمال و نیز سایر عبادات را ( همچون روزه ، خمس ، ذکات ، حج ، جهاد ،امر به معروف ، نهی از منکر و …) به امور مادی و بدن عنصری مرتبط ساخته تا تحت فرمان روح انجام وظیفه کند و نیز ترقی وتکامل روح را در برگزاری نماز منحصر نموده سپس سایر عبادات را دائر مدار نماز دانسته که اگر بنده اش نماز خواند و آن نمازش قبول درگاه حق تعالی واقع شد سایر عبادات و اعمال نیک او پذیرفته می شود و چنانچه نماز نخواند یا نمازش مورد قبول واقع نشود ، سایر اعمالش نیز پذیرفته نخواهد شد.

نماز نوعی هنرنمایی الهی است. که خداوند تمام ارزش ها را به نحوی در آن قرار داده است. مثل این چند مورد زیر:

  1. یاد خدا یک ارزش است و تنها وسیله آرام بخش دل هاست و نماز بالاترین کرده هاست
  2. در نماز رو به سوی کعبه می ایستیم، در حج به زیارت کعبه موفق می شویم.
  3. در زکات مال انسان پاکیزه می شود، در نماز قلب او
نتیجه گیری:
انشای خود را با این حدیث از امام علی علیه السلام جمع بندی میکنم که فرمود

هنگامی که مرد به نماز بر می خیزد شیطان می آید به نظر حسرت به او نگاه می کند

زیرا می بیند که رحمت خدا او را فرا گرفته است. (حضرت علی ع)
 

sasan_1383

عضو انجمن

انشا اهمیت نماز در زندگی

به نظر شمانماز چیست؟

شاید بگوئید نماز کاری است که پدربزرگ ها ومادربزرگ ها انجام می دهندیا…

اماواقعاً نماز این است؟ اصلاً نماز چیست و چه اهمیتی دارد …

من در این انشا به این سوال پاسخ می دهم: بسم الله الرحمن الرحیم …

متن انشا :

نماز کاری است که برای هرمسلمانی واجب شده است .کسانی که به خدا ایمان قوی دارند به نماز نیز ایمان دارند وآنرا به جای می آورند.نماز کاری مهم است زیرا وسیله ی ارتباط ما با خداست،انسان با نماز با خدای خود رابطه برقرار می کند…حالا چرا از همه بیشتر پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نماز می خوانند؟شاید بگوئید چون آنها افرادی با فکرهای قدیمی هستند!ولی نه اینطورنیست همانطوری که میدانید پدربزرگ ها ومادربزگ ها ازما باتجربه ترند آنها گشتندوگشتندبه نماز رسیدند.معنی نماز را فهمیدند.فلسفه ی نماز را درک کردند.
حالا چرا ما نماز می خوانیم؟شاید بگوئید چون با خدای خود رابطه برقرار می کنیم درست است. از طرفی هم نماز یک نوع ورزش هم محسوب می شود .اما چرا با خدای خود ارتباط برقرار میکنیم؟شاید بگوئید که برای تشکر از نعمت هایی که خدا به داده است .آری اینطور است اما می توانیم اینطور هم بگوئیم که ما به خدا نیاز داریم.ما به ارتباط با خدا نیاز داریم.ما به نماز و نماز خواندن نیاز داریم.ما به همه ی اینها نیاز داریم تا با رسیدن به اینها سعادتمند شویم .روح ما از خداست وبه او وابسته است .اگر شما به کسی وابسته شوید هرروز می خواهید اورا ببینیدوبا اوصحبت کنیدو…روح ما نیز اینچنین است.

انشا در مورد نماز

روح ما به خداوابسته است و می خواهدهر روز با او حرف بزند ووقتی هم حرف می زند آرام می شود.ووقتی هم با خدا حرف نزند دلتنگ می شود می خواهد کاری بکند که دلتنگی را جبران کند.ودر آن لحظه ممکن است گناه هم بکند.پس ما به خدا ونماز خواندن نیاز داریم . همانطوری که بدن به غذا نیاز دارد و سلامتی اش به آن وابسته است روح ما نیز به نمازنیاز دارد و سلامتی اش به آن وابسته است. همانطوری که تعذیه درست و کامل مانند ستون جلوی بیماری ها می ایستد نماز نیز مانند ستون جلوی گناه ها می ایستد .حالا که با نماز بیشتر آشنا شدیم باید بدانیم که خدا به نماز ما نیاز ندارد بلکه ما به نماز نیاز داریم.پس هنوز دیر نیست تا روحمان را به سلامتی برسانیم. بهتر است از همین حالا برویم دست بکار شویم ونماز هایمان را بخوانیم.
امیدوارم انشای من جرقه ای باشد عظیم تا خوابیده ها را بیدار کند. می گویند کسی که بخواب رفته را می توان بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده را نمی توان بیدار کرد.
 

خسرو

عضو انجمن

انشا با موضوع نماز خواندن​

نماز خواندن یعنی حرف زدن با خدا.

در نماز، ما با خدا راز و نیاز می کنیم، حرف های دل مان را به او می زنیم، چیزهایی که دوست داریم را از خدا می خواهیم و به او می گوییم که چقدر دوستش داریم.


اگر وقت هایی که ناراحت و تنها هستیم و نمی توانیم با کسی حرف برنیم، نماز بخوانیم حال ما بهتر می شود و ناراحتی ما کم می شود، چون حرف زدن با خدا انسان را آرام می کند.

خدا همیشه منتظر است ما به سمت او برویم و از او کمک بخواهیم، تا به ما کمک کند.

همچنین نماز خواندن و عبادت خدا باعث می شود ما بدانیم همیشه کسی هست که کار های ما را می بینید، به خاطر همین اشتباهات و گناهان کم تری در زندگی انجام می دهیم و آدم بهتری خواهیم بود.

خدا نعمت های زیادی به ما داده است که ما باید قدر آن ها را بدانیم و از خدا به خاطر این نعمت ها تشکر کنیم.

نماز خواندن هم یکی از راه هایی است که ما به وسیله ی آن، از خدا به خاطر نعمت هایش تشکر می کنیم.

کسی که مسلمان است باید نماز بخواند و به خاطر تنبلی یا هر کاری دیگری خواندن آن را فراموش نکند. پیامبر و امامان ما هم، گفته اند که به نماز اهمیت بدهیم و نماز را اول وقت بخوانیم.

قبل از نماز خواندن باید شرایط نماز، درست خواندن و مقدمات آن مثل ” وضو ” را خوب یاد بگیریم، تا نماز ما باطل نباشد.
 

خسرو

عضو انجمن

انشا با موضوع نماز اول وقت​

کسانی که نماز خود را در اوّل وقت آن به جا میآورند در مقایسه با کسانی که اینگونه نیستند، نگرش یکسانی در مورد نماز ندارند. گروه دوم هر وقت به یاد نماز خوانده نشدهی خود میافتند، دلهره و اضطرابی وجودشان را فرا میگیرد. این دلشوره ادامه دارد تا اینکه نماز خود را بخوانند و از دستش خلاص شوند. چنین نمازی، نه از روی عشق و محبّت به نماز؛ بلکه به انگیزهی رهایی از این تکلیف سخت بوده است. این افراد به نماز به عنوان تکلیفی سنگین و نگران کننده نگاه میکنند و ممکن است از اعماق وجود دوست داشته باشند که «ای کاش خداوند تکلیفی به عنوان نماز نداشت!». این نگرش موجب میشود تا به تدریج از نماز فاصله گیرد و ـ نعوذ بالله ـ برای مدتی اصل نماز را کنار بگذارد تا اینکه وقتی به یاد نماز افتاد با خود بگوید: «اصلا نماز نمیخوانم تا اینکه دلشورهی انجام ندادن این تکلیف در وجودش سایه نیندازد!».

در مقابل، کسی که نماز خود را در اوّل وقت آن به جا میآورد، هر وقت به یاد نماز میافتد نفس راحتی میکشد و از اینکه وظیفهی خود را به موقع انجام داده احساس «عزّت نفس» و «ارزشمندی» میکند. نماز این شخص، نه به نیّت ادای تکلیف و رهایی از آن؛ بلکه از روی محبّت و علاقه به خدای متعال و عشق به انجام تکلیف الهی است. نماز اوّل وقت نزد خدای سبحان ارزش بسیار زیادی دارد و تا وقتی که این نمازگزار مقید به نماز اوّل وقت است، شیطان نمیتواند به راحتی در او نفوذ کرده و توفیق نماز را از او سلب نماید.

بنابراین برای این که همیشه نماز بخوانید بهترین کار این است که مقید به نماز اوّل وقت شوید. توجه داشته باشید که شیطان برای این که نماز را از شما بگیرد، سعی دارد تا در اوّلین قدم شما را از نماز اوّل وقت دور سازد. اگر توانست کسی را از نماز اوّل وقت دور سازد، به تدریج فاصلهی او را با نماز اوّل وقت بیشتر و بیشتر میکند تا جایی که شخص را در لبهی پرتگاه ترک نماز قرار دهد و با اندک تلنگیری در تنهایی و تاریکی ترک نماز رهایش سازد. پس وقتی تصمیم گرفتید نماز را در اوّل وقت بخوانید، مقید باشید که حتی برای نیم ساعت هم که شده آن را به تأخیر نیندازید؛ چرا که پذیرش تأخیر نیم ساعتی، فتح بابی برای شیطان است تا امیدوارانه به وسوسهها و فشارهای خود ادامه دهد و شما را راضی به پذیرش تأخیرهای بیشتر نماید.

توجه: کسانی که به علت موقعیت کاری و درسی خود نمیتوانند نماز را هنگام اذان اقامه کنند، لااقل در اوّلین فرصت ممکن نماز خود را اقامه کنند، تا از فیض و برکات نماز اوّل وقت بیبهره نمانند.
فضیلت نماز اول وقت در روایات:
پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) میفرماید: هیچ بندهای نیست که مراقب اوقات نماز باشد مگر اینکه سه چیز را برای او تضمین میکنم؛ «آسودگی در هنگام مردن»، «از بین رفتن غم و اندوهها»، و «نجات از آتش جهنم».

امیرالمؤمنین (علیهالسلام) میفرماید: در خواندن [به موقع] نمازهای پنجگانه مراقبت کنید؛ زیرا این نمازها در پیشگاه خداوند متعال منزلت خاصی دارند.
 

جمشیدی

عضو انجمن

انشا نماز​

صدای دلنشینی گوشهایم را نوازش میکند و سکوت و تنهایی ام را در هم میشکند بویی به مشامم میرسد.عصاره عطر اقیاقیاست که با گل رز امیخته شده و فریاد دلنشین الله اکبر را با نسیم صبحگاهی به در خانه مردم می کوبد؛خدا بزرگ است.« حی علی فلاح»بشتابید به سوی رستگاری.از خواب برمی خیزم به کنار حوض می روم شنای ماهیان درون حوض مرا به یاد،شستشوی انسان بوسیله ی نماز های پنج گانه می اندازد. چه صدای دلنشینی«لا اله الا الله»معبودی جز او نیست.سجاده ام را باز می کنم،فریادی از درون،خود را به دیواره های وجودم می کوبد و انگار دیگر تحمل سکوت را ندارد.
می خواهد بغض سکوتش را بشکند و فریاد بزند و با خدای خویش راز و نیاز کند. قنوت چه لحظه زیبایی است. انسان را به یاد ان پرستویی می اندازد که سالهاست در فراغش
به افق نظاره میکند. و من در بی کسی هایم تنها نام مقدس تو را زمزمه میکنم چون تو تنها کسی هستی که در اوج فاصله ها صدایم را میشنوی. ای یاری دهنده دلهای ناامید از تو میخواهم دلم را با نورت روشن سازی ودر هنگام مصیبت ها پناه دل بی کسم باشی.نماز را دوست دارم وقتی که سر بر سجده میگذارم ودر مقابل مقام بلند تو حاجتم را میخواهم وقتی که سجده میکنم میخواهم ساخته شدن وجودم از خاک را به یاد آورم و همچنین از نعمت های بی کران خداوند تشکر کنم.وقتی نماز میخوانم به کرانه های آسمان میرسم،به اعلاء و به عروج میرسم نماز لحظه ی زیبایی است. آری چه زیباست زمانی که فرشتگان در زمان خواندن تو را همراهی میکنند و آن نور و درخششی که در چهره ی ما پدیدار می گردد.فرشتگان را ببین در دستهایشان قلم هایی است که ثواب نماز را می نویسند قلم هایشان از جنس انوار الهی است. انسان با نماز به شناخت حقیقی خدا می رسد. و چه زیباست مرگ در حال نماز.
 

جمشیدی

عضو انجمن
خواندن نماز یکی از راه های فراوان برای ارتباط با خدای بزرگ و یگانه است.انسان با انجام دادن این عمل هم از نظر روحی و هم از نظر جسمانی به بدن خود کمک خواهد کرد.از نظر روحی آنکه فرد زمانیکه با خدای خود سخن میگوید و از او طلب یاری میکند،آرامشی به او دست میدهد.از نظر جسمانی آنکه خواندن نماز و حرکاتی که در آن انجام میشود همانند ورزش برای بدن عمل خواهد کرد و به سلامتی شخص کمک فراوانی میکند.هنگامی که برای سجده سر بر روی مهر میگذاریم جریان خون در بدن فعال شده و به سمت قلب و مغز حرکت میکند.این به تنهایی میتواند از سکته ی مغزی و قلبی جلوگیری کند.زمانیکه برای خواندن نماز صبح از خواب برمی خیزیم و حرکات نماز را انجام میدهیم به سلامتی ما کمک خواهد کرد.نماز صبح اولین ارتباط ما با خداوند در روز است و یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین صحبت ها و راز و نیاز های ما با خداوند است.خداوند در این باره می فرماید:
هر انسانی که برای خشنودی من از خود از خواب برمی خیزد و وضو گرفته و برای نماز می ایستد برایش دو ثواب نوشته میشود،یک ثواب نماز شب و دوم ثواب نماز صبح و حتما حاجت و خواسته ی او در این نماز بر آورده خواهد شد.حال اگر انسانی برای خواندن نماز صبح به مسجد برود و نماز را به جماعت اقامه کند،ثوابش چندین برابر میشود.
 

جمشیدی

عضو انجمن
نمی دانم ازکجا شروع کنم ولی ای کاش زبانم گویای حرف دلم و ای کاش قلمم گویای هدفم بود ، ای قلم ، بر طب پاک این صفحه ی سفید بنویس که نماز چیست ؟ نماز واژه ای است به رسم عشق و محبت به خداوند . نماز خلاصه عشق است و سرود معنویت. هنگامیکه صدای ملکوتی اذان از کوچه پس کوچه های شهر خالی وجودمان می گذرد و وارد پنجره های نیمه باز دلمان می شود و با دستان نوازشگر خود روح سرکش ما را نوازش می کند، نا خودآگاه از تاثیر آن برمی خیزیم و آماده می شویم، آماده برای رازو نیاز با یار ، زمانیکه از رسم دنیای بی وفا که هر تکه از آن را باز کنی اشک را بیشتر بیرون می آورد و تیری مسموم بر سینه ی پر از خونت می زند، خسته و درمانده شدی ، در پی آن هستی که مرهمی برای دردهایت بیابی،آن روزها را به یاد می آوری . آن روزهایی که کودک بودی و آغوش پر مهر مادر تو را بسنده بود و هرگاه احساس خطرمی کردی به زیر پروبال مادرت از گزند آسیب ها به دور می ماندی. روزی را به یاد می آوری که مادرت مثل همیشه تو را در آغوش می کشد و با زبان بی زبانی گنجی را به تو می آموزد. مادرت می گفت : (یکی در آسمان هاست که مهربانتر از مادر ، دستانش پر محبت تر و آغوشش گرمتراز مادر است. آن روزها چون آغوش مادر داشتی نمی توانستی وجودش را احساس کنی ولی افسوس که روزگار نامرد همه چیز را عوض کرد. روزها در پی روزها ، ثانیه ها در پی ثانیه ها گذشته و الآن آن کودکی که مانند کبوتر سپید بالی از گرمای وجود مادر بهره می برد، انسانی است که از جفای روزگار زخم نموده و به دستان نوازشگر مادر نیاز دارد تا روح سرکشش آرام گیرد. به یاد حرفهای مادرت می افتی . آنقدر از بی وفایی روزگار زخم خورده ای که با تمام وجودفریاد بر می آوری « خدای من کجایی؟» طولی نمی کشد که دستان نوازشگری را احساس می کنی که تا به حال به چنین احساس سبک بالی دست نیافته بودی. وقتی که به وعده گاه عاشقی رسیده ای و چنان سبک بال هستی که به پرواز در می آیی و همه ی سختی ها را پشت سر گذاشته ای ، شاید رد پایت را ، شاید گناهانت را شاید آرزوهای دور ودرازت را شاید کودکی هایت را و شاید دلت را روزهایی است که تو هم مثل عارفان پر از نور خدا زیسته ای، روزهایی است که به خوشبختی خندیه ای و روزهایی است که در زیارت خدا بوده ای . آری! نماز در وجودمان حدیث بلند حیات با عزت را زمزمه می کند. نماز تجلی گاه عشق است وشکوه عبادت و بندگی. طنین قاطع و کننده ی غربال وحی در فضای درونی وجودمان می پیچد وصدای زنگ کاروانی را که آهنگ رحیل کرده است را می شنویم . هجرت آغاز شده است و ما خوب می دانیم که پایان این هجرت، یعنی زندگی، یعنی خوشبختی ، یعنی حیات دوباره.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا