آزادی بیان غربی

سیاوشان

تازه وارد
20 اسفند 1400

خشونت در اینستاگرام و فیسبوک علیه روس‌ها مجاز شد​

این شرکت به کاربران شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام در برخی از کشورها اجازه داده است، تا پیام ‌ها و درخواست‌های کاربران برای اقدامات خشونت ‌آمیز علیه شهروندان و سربازان روسیه را مسدود نکنند.
سخنگوی شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام در بیانیه‌ای، مجاز شدن درخواست خشونت علیه ارتش روسیه را تایید و اعلام کرد، اما چنین درخواست‌ هایی علیه غیرنظامیان همچنان ممنوع خواهد بود.

منبع : فارس
 

afarin

تازه وارد

پیرزن ۹۳ساله آلمانی به‌خاطر نفی هولوکاست زندانی شد​

17 فروردین 1401
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, "اورسولا هاوربک", پیرزن 93ساله روز جمعه در شهر برلین به‌دلیل انکار قتل بیش از یک‌میلیون یهودی در اردوگاه "آشویتس" به 12 ماه زندان محکوم شد.

"دویچه‌وله" در این باره نوشت, دادگاه درخواست تجدیدنظر این پیرزن 93ساله را برای محکومیت در سال‌های 2017 و 2020 که به‌دلیل موارد مکرر انکار "هولوکاست" به او تفهیم شده بود، رد کرد. قاضی در جلسه دادگاه گفت: شما یک محقق هولوکاست نیستید، بلکه یک منکر هولوکاست هستید.

هاوربک در سال 2017 پس از انکار هولوکاست در جریان رویدادی در برلین به 6 ماه زندان محکوم شد. او سپس در سال 2020 به‌دلیل انتشار یک مصاحبه آن‌لاین که در آن مجدداً اظهاراتی در انکار هولوکاست انجام داد، به 12 ماه زندان محکوم شد.

قاضی گفت که اقدامات هاوربک ناشی از اعتقادات خودش است و تصمیم برای زندانی کردن این زن 93ساله ضروری بوده است زیرا هیچ جایگزینی وجود ندارد.

هاوربک بارها اظهار کرده است که اردوگاه مرگ "آشویتس" از نظر تاریخی ثابت نشده است و به‌عوض مدعی شد که اردوگاه کار اجباری بوده است.

رسانه‌های آلمانی به او لقب "مادربزرگ نازی" را داده‌اند و در سایر نقاط آلمان نیز محکوم شده بود. او در سال 2018 دو سال و نیم را در شهر "بیله‌فلد" در غرب آلمان گذراند.

او همچنین به‌خاطر نظراتش جریمه‌های متعددی شده است. وکلای او در این پرونده روز جمعه خواستار کاهش مجازات به جزای نقدی یا آزادی او شده بودند، با وجود، این دادخواست رد شد و تغییرات بعدی در حکم دیگر امکان‌پذیر نیست.
 

FATEMEH_GOL

تازه وارد
21 اردیبهشت 1401
شهادت خبرنگار الجزیره شیرین ابوعاقله توسط نیرو های نظامی رژیم اشغالگر قدس
شیرین ابوعاقله.jpg
 

afarin

تازه وارد
Helen Amelia Thomas

هلن توماس که اولین خبرنگار زن کاخ سفید بود، در طول مأموریت خود، ۱۰ رئیس‌جمهور آمریکا را همراهی کرد. وی نزدیک به ٥۰ سال به عنوان خبرنگار در کاخ سفید مشغول فعالیت بود.
در سال ۲۰۱۰ در سخنانی ضمن انتقاد از صهیونیست‌ها گفت:

آنها باید گورشان را از فلسطین گم کنند و به خانه‌هایشان در آلمان، لهستان و آمریکا بازگردند.

وی پس از این اظهار نظر تحت فشار یهودی های امریکا مجبور به عذرخواهی شد، اما زمانی که از قطعی شدن مرگ خود به علت بیماری اطلاع پیدا کرد اظهار نظر جالب تری انجام داد:
شما نمی‌توانید در این کشور از اسرایئل انتقاد کنید و زنده بمانید، هنوز همان احساس را در رابطه با وحشی خویی و تجاوزگری اسراییل دارم.
پس از این سخنان، کاخ سفید و سازمان هایی که جوایزی را به هلن توماس داده بودند جوایز و عناوین افتخاری خود را پس گرفتند.

هلن توماس در اوج جنجال هایی که ایجاد شده بود در پاسخ یک خبرنگار که از او پرسید :
"آیا واقعاً فکر می کنید که یک توطئه مخفی یهودی در این کشور [ایالات متحده] در کار است؟" پاسخ داد: "رازی نیست. این بسیار آشکار است.
 
آخرین ویرایش:

manzelone

تازه وارد
14 بهمن 1401

نماینده مسلمان کنگره آمریکا که از منتقدان رژیم صهیونیستی است از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اخراج شد.

ایلهان عمر از منتقدان رژیم صهیونیستی است و اخراج او از این کمیته در حکم یک پیروزی برای «کوین مک‌کارتی»، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان قلمداد می‌شود که از مدت‌ها پیش وعده داده بود برای اخراج عمر از کمیته مذکور تلاش خواهد کرد.

قطعنامه‌ای که خواستار اخراج ایلهان عمر بود ۲۱۸ رأی موافق آورد و ۲۱۱ مخالف داشت. نمایندگان با توجه به حزب متبوع خودشان به این قطعنامه رأی دادند، به این معنا که دموکرات‌ها با آن مخالفت کرده و جمهوری‌خواهان به آن رأی موافق دادند.

ایلهان عمر که پناهنده‌ای از سومالی و یکی از دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا است قبل از این رأی‌گیری از خودش دفاع کرد. او گفت: «این ایده وجود دارد که اگر شما مهاجر باشید یا اهل جای خاصی از دنیا باشید یا مسلمان باشید و یا رنگ پوست معینی داشته باشید در مظان اتهام قرار دارید.»

فارس
 

دکتر_رضایی

عضو فعال

مخالفان سلطنت مهاجرت کنند​

۱۴۰۲-۲-۱۷
در پی تظاهرات بیش از دو هزار تن از مخالفان خاندان سلطنتی انگلیس در شهر لندن، یک قانونگذار رده بالای حزب حاکم محافظه‌کار این کشور در اظهارنظری جنجالی خواستار "مهاجرت کردن" این مخالفان از انگلیس در صورتی که نمی‌توانند پذیرای پادشاه انگلیس باشند،‌ شد.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، «لی اندرسون»، معاون رئیس حزب محافظه‌کار با انتشار یک توئیت درباره دستگیر کردن معترضان عضو گروه «جمهوری» که مخالف با سلطنت انگلیس هستند و در آستانه تاجگذاری «چارلز سوم» به عنوان پادشاه جدید انگلیس در لندن تظاهرات کردند اظهار نظر کرد.
 

bozorgmehr

عضو انجمن
ندا عبدالصمد خبرنگار لبنانی بی بی سی به خاطر اعلام حمایت از آرمان فلسطین پس از 27 سال خدمت در رادیو عربی اخراج شد.

ولید جنبلاط رئیس سابق حزب سوسیالیست های لبنان در تویتر نوشت که اخراج ندا عبدالصمد خبرنگار لبنانی بی بی سی، به خاطر آنکه حماس را بخشی از مقاومت دانسته بود با توجه به اعلامیه بالفور و نقش انگلستان در موضوع فلسطین عجیب نیست.

ابراهیم الموسوی نماینده پارلمان لبنان نیز ضمن اعلام همبستگی با ندا از وی به خاطر موضع افتخار آمیز ملی اش تقدیر کرد و گفت که چنین اشخاصی بهای مواضع شجاعانه خود در رسانه ها و جامعه منافق جهانی را می پردازند و در این میان ندا بهای وجدان انسانی اش را پرداخت که به همین دلیل به او بسیار احترام می گذاریم و ارج می نهیم.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا