جدیدترین ارسال های پروفایل

تحقیقات در زمینه ی نانو ابزار ها (نانو بیو سنسور های الکتریکی) جزء پژوهشهای علمی به روز دنیا است

پژوهشگر و نویسنده: دکتر ( افشین رشید )




اثر ولتاژ DC بر قُطر و مُرفولوژی نانو ساختار های اندو هِدرال ( Nano Structure )
ac-electron-flow_bggn.gif
download_(2)_tr8g.jpeg

افشین رشید _ اُستادیار ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران: (نانو لیزر) لیزری است که در مقیاس نانو ابعاد، این لیزر های ریز را می توان به سرعت تعدیل کرد و همراه با ردپای کوچک، آنها را به کاندیداهای ایده آل برای محاسبات نوری بر روی تراشه تبدیل می کند.
افشین رشید _ اُستادیار ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران: در صنایع نانو الکترونیک ؛ نانو چیپ ، افزایش سرعت نانو ترانزیستور ها ، هر دو نوع الماس یعنى سنگهاى نوع n و p مورد براى کاربردهاى نانو الکترونیکى نیز در میکرو الکترونیک مورد استفاده قرار میگیرند.
نانو فولِرِنس ها و کاربرد آنها در زمینه های مختلف از قبیل کاربردهای الکترونیکی مانند (ساخت نانو الکترود های به کار رفته در مدار های الکتریکی خاص، نانو فوتونیکی در نانو سلول های خورشیدی و جاذب نانو طول موج های خاص)
پژوهشگر و نویسنده: دکتر ( افشین رشید)
c60.half.mirrors.animate.scad_(1)_z5nz.gif
خانواده نانو فولِرِنس ها Nano fullerence به طور قطع در کاربرد ها و فناوری های آینده (نانو الکترونیک) مورد استفاده وسیع قرار خواهند گرفت

پژوهشگر و نویسنده: دکتر ( افشین رشید)

نام فولِرِنس برگرفته از (گنبدهای ژئودزیکی) که مولکولها این نانو ذره به آن شباهت دارند.
نکته: با استفاده از تبخیر لیزری از گرافیت و تغییر ساختار در خوشه های Cn کربن در نانو لوله های کربنی که شایع ترین آنها C60 و C70 میباشد.
بررسی افزایش هدایت الکترونیکی با پیوند گرافن Ga در نانو لوله های کربنی Nano carbon Tube چند لایه CNTs


نکته : گرافن ویژگی های نانو الکترونیکی برجسته ، تحرک پذیری الکترونی بسیار بالا و هدایت بی نظیری در مقیاس نانو دارد. رسانای فوق العاده ای است.
الکترونیک و نانو لیزرهای پالسی الکترونیکی Nano Laser pulse ساختار و عملکرد





نکته : نانو لیزر های پالسی لیزر هایی هستند که نور را نه در حالت مداوم ، بلکه به صورت پالس های نوری (چشمک می زند) منتشر می کنند.
الکترونیک و برهمکنش باریکۀ الکترومغناطیســی نانو لیزر

برهمکنش باریکۀ الکترومغناطیســی به صورت بازتاب و شکست، جذب و پراکندگی رخ میدهد. بازتاب و شکســت توســط قوانین فرنل با هم ارتبــاط مییابند. لذا، این دو در یک بخش بیان میشــوند.


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا