کدامیک از وظایف مجمع عمومی فوق العاده است؟

bozorgmehr

عضو انجمن

وظایف مجمع عمومی فوق العاده​

موضوعات و مباحثی که رسیدگی به آن ها در صلاحیت مجمع عمومی عادی نمی باشد جزء وظایف مجمع عمومی فوق العاده می باشد و این وظایف به شرح ذیل می باشد:
  1. می توانند در اساسنامه تغییراتی را ایجاد کنند مثلا موادی را حذف و یا اضافه کنند.
  2. می توانند سرمایه شرکت را افزایش یا کاهش بدهند.
  3. می توانند شریک یا شرکای جدیدی را وارد شرکت کنند.
  4. می توانند اساسنامه جدیدی را تنظیم کنند و یا نوع شرکت را تبدیل کنند.
  5. می توانند شرکت را قبل از موعد منحل نمایند.
 

asghar

عضو انجمن

مجمع عمومی فوق العاده چیست؟​

به طور کلی هرگونه گردهمایی سهامداران و مدیران شرکت سهامی که به منظور تعیین وضعیت شرکت و تصمیم‌گیری شکل می‌گبرد مجمع نامیده می‌شود.
به بیان دیگر تجمع صاحبان سهام شرکت به منظور اتخاذ تصمیماتی که معمولاً منجر به ایجاد منافعی برای آن‌ها است را مجمع می‌گویند و مهم‌ترین مجامع شرکت‌های سهامی عبارت از مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عادی است.
دراین بین گردهمایی سهامداران و هیئت مدیره شرکت‌ها که برای تغییرات اساسی در اساسنامه شرکت مانند تغییر سال مالی، تغییر محل شرکت یا تصویب طرح توجیهی افزایش سرمایه را مجمع فوق العاده گویند.
شرکت‌ها در مواقعی خاص، مجبور به تشکیل مجمع فوق العاده هستند که یکی از این موارد تغییرات در هیئت مدیره است و هر زمان لازم شد، سهامداران شرکت باید در محل مقرر حاضر شوند و برای انتخاب هیئت مدیره جدید رأی گیری انجام شود.
یکی دیگر از فعالیت‌های مجمع فوق العاده، تصویب افزایش سرمایه است که هیئت مدیره باید طرح توجیهی خود در این رابطه را قرائت کند و در صورت تصویب سهامداران، افزایش سرمایه اجرایی می‌گردد.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا