کاربرد ورق استیل در تولید ماشین ظرفشویی

metallurgy12

عضو انجمن
how-to-clean-the-dishwasher-1900465_02-0f00391e72d54b0597dacd8662f85bc8.jpg

دلایل استفاده از ورق استیل نگیر در ساخت ماشین ظرفشویی چیست؟

ورق استیل نگیر کاربردهای فراوانی دارد. گفتنی است که مشاغل مربوط به تولید لوازم خانگی (از جمله کارخانجات تولید ماشین ظرفشویی) از جمله صنایعی هستند که به طور گسترده از این ورق استفاده می کنند. شایان ذکر است که خواص و ویژگی ها از جمله مهمترین دلایل کاربردی و مناسب بودن ورق استیل نگیر برای این صنعت هستند. در این نوشته از ورق استیل بیشتر خواهیم گفت. همراه ما بمانید.

چرا در ساخت ماشین ظرفشویی از ورق استیل نگیر استفاده می کنند؟

پیش از خرید ماشین ظرفشویی افراد معمولاً نکات و فاکتورهای خاصی را مورد نظر قرار می دهند. و ترجیح می دهند تا خریدشان بر اساس معیارهای مورد تأیید خودشان پیش برود.
به عنوان مثال کیفیت ممتاز، دوام قابل قبول و برخورداری از قابلیت های مناسب برای شستشو از جمله این معیارها هستند. همچنین باید گفت که مواد استفاده شده در پروسه تولید، کیفیت ساخت بخش های داخلی و...
نیز از دیگر موارد مهمی هستند که افراد پیش از خرید ماشین ظرفشویی آن ها را مورد توجه قرار می دهند.
گفتنی است که پلاستیک و ورق استیل نگیر از جمله موادی هستند که کارخانه های تولید ماشین ظرفشویی برای ساخت قسمت های داخلی از آن ها استفاده می کنند. در همین زمینه لازم به ذکر است که ورق استیل در مقایسه با پلاستیک از کیفیت بسیار بهتری برخوردار است و این در حالی است که پلاستیک هزینه تمام شده برای تولید را به مراتب پایین تر می آورد اما کیفیت و کارایی ورق استیل را ندارد.
به همین علت در ساخت و تولید ماشین های ظرفشویی از ورق استیل نگیر استفاده می کنند تا کیفیت و کارایی را بالا ببرند.
dishwasher-july062018-2.jpg

مزایای ورق استیل در تولید لوازم خانگی از جمله ماشین ظرفشویی

- این ورق ضد خوردگی است: بدیهی است که آب مصرفی برای شستشوی ظروف حاوی کلر است. از اینرو متریال استفاده شده در بدنه باید به قدر کافی در برابر خوردگی مقاوم باشند و ورق استیل این ویژگی را دارد.
- انعطاف و شکل پذیری مناسب: ورق استیل به راحتی قابل برش است و صنعتگران می توانند به راحتی آن را به حالت دلخواه درآورند.
- ظاهر زیبا: ورق استیل براق از ظاهر زیبا برخوردار است. و این نشان گر کیفیت آن است که آن را برای تولید لوازم خانگی بسیار مناسب می سازد.
- قابلیت جوشکاری: پس از ایجاد برش بر روی این ورق، به راحتی می توان آن را جوش داد که همین مورد ورق استیل را به یک متریال خوب و کاربردی تبدیل کرده است.

محاسن تولید وان ماشین ظرفشویی از جنس استیل

1. کاهش صدا: اگر در ساخت ماشین ظرفشویی از ورق استیل استفاده شود نسبت به پلاستیک بهتر خواهد بود. چون در ماشین ظرفشویی، آب به بیشترین حالت ممکن به اطراف پاشیده می شود. با این حال نکته ی مهمی که وجود دارد این است که اگر وانِ کار گذاشته شده درون این وسیله از جنس پلاستیک باشد صدا به بیشترین حالت ممکن تولید می شود و این در حالی است که آلیاژ استیل و برخورد آب با آن صدای کمتری را ایجاد می کند.
2. مقاوم در برابر عوامل آسیب زا: ورق استیل نگیر خاصیت ضد زنگ دارد و در برابر انواع لکه از خود مقاومت نشان می دهد. به همین دلیل استفاده از آن در ماشین ظرفشویی به افزایش کیفیت محصول نهایی منجر می شود.
3. مقاوم در برابر بو: طبعا افراد ظروف کثیف و شسته نشده را درون ماشین ظرفشویی قرار می دهند. به همین دلیل این وسیله در معرض بوی بد قرار دارد. اما در صورت کارگذاری ورق استیل براق در قسمت های داخلی ماشین، ماندگاری بو در آن به کمترین میزان خواهد رسید.
4. مقاومت در برابر تغییر رنگ: تجمع رسوبات معدنی در وان امری اجتناب ناپذیر است. با این حال اگر در ماشین ظرفشویی از وان پلاستیکی استفاده شود تجمع رسوبات تغییر رنگ را ایجاد می نمایند. و این در حالی است که اگر وان را با ورق استیل نگیر یا براق بسازند، مقاومت در برابر تغییر رنگ بیشتر خواهد بود.
5. خشک کردن بهینه تر: ورق استیل از قابلیت نگهداری از حرارت برخوردار است و حتی آن را بازتاب می دهد. به همین دلیل استفاده کردن از فلز در وان ماشین ظرفشویی فرایند خشک کردن ظروف را تا حد زیادی بهبود می بخشد. همچنین این فرایند باعث می شود تا انرژی کمتری مصرف شود.
6. ضد عفونی بهینه تر: بدیهی است که استیل نسبت به پلاستیک و یا سایر مواد از توانایی تحمل گرمای زیاد برخوردار است. به همین دلیل اگر وان ماشین ظرفشویی از جنس ورق استیل باشد به راحتی می توان ظروف را با درجه حرارت بالای آب شستشو داد و به شیوه بهینه تری آن ها را ضدعفونی نمود.
__opt__aboutcom__coeus__resources__content_migration__serious_eats__seriouseats.com__2018__10_...jpg

قیمت ورق استیل نگیر چقدر است؟

عوامل و فاکتورهای متعددی بر قیمت نهایی این مورد تأثیر گذار هستند. که از این میان می توان به وارداتی بودن و یا داخلی بودن ورق استیل، قیمت ارز، برند ورق و... اشاره نمود.
برای استعلام به روز ترین قیمت می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
- ورق استیل معمولاً در حجم بالا تولید می شود و به صورت ورقه ای و رولی به بازار عرضه می گردد.
- از معدود محصولاتی است که به دلیل قابلیت های منحصر به فرد مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است.
- ماشین ظرفشویی از جنس استیل نگیر محاسن متعددی دارد. که کیفیت ممتاز، دوام قابل قبول و برخورداری از قابلیت های مناسب برای شستشو از جمله این محاسن هستند.​
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا