چگونه برای بازاریابی پیامکی شماره تلفن مشتریان را جمع آوری کنیم؟

digitalmarketing

تازه وارد
آیا به راه اندازی یک کمپین پیامکی برای کسب و کار خود فکر می کنید، اما نمی دانید چگونه شروع به جمع آوری شماره تلفن کنید؟ ناامید نشوید، بازاریابی متنی قطعا ارزش تلاش را دارد.
آیا می‌دانستید که ۶۵ درصد از کسب‌وکارها پیامک را به‌عنوان شکل «بسیار مؤثر» بازاریابی ارزیابی می‌کنند؟ پیامک چیزهای زیادی دارد: نرخ پاسخ بسیار بالا (45 درصد در مقایسه با 6 درصد ایمیل) و حتی نرخ باز کردن بالاتر (98 درصد در مقایسه با تنها 20 درصد ایمیل). با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که شما قدمی را برای گنجاندن پیامک در استراتژی بازاریابی خود بردارید.

روش های موثری که به طور قانونی شماره تلفن مشتریان را برای بازاریابی پیامکی جمع آوری کنید​

1. وبینارها و رویدادها​

اگر شرکت شما به طور منظم رویدادها، سمینارها یا وبینارها را برگزار می کند، از این به عنوان فرصتی برای جمع آوری شماره تلفن از مشتریان خود استفاده کنید. در مواقعی، می توانید شماره تلفن ها را به چند روش مختلف جمع آوری کنید.
در زمان ثبت نام می توانید اطلاعات تماس شرکت کنندگان مانند شماره تلفن و رضایت نامه ارسال پیامک را جمع آوری کنید. همچنین می‌توانید به افرادی که به لیست پیامک شما می‌پیوندند هدایای کوچکی مانند تست رایگان، تخفیف، دسترسی زودهنگام و غیره ارائه دهید.

2. مسابقات و هدایا را اجرا کنید​

برگزاری یک مسابقه یا دادن یک جایزه برای جمع آوری سرنخ های جدید را در نظر بگیرید. جایزه می تواند خدمات رایگان یا سبد هدیه باشد. در صورت ارائه یک پیشنهاد جذاب، مشتریان شما احتمال بیشتری برای پیوستن خواهند داشت. شما می توانید از این روش در انواع صنایع از جمله مد، لوازم آرایشی، درمانی و تجارت الکترونیک استفاده کنید.

3. مشتریان را با پیشنهادات ویژه تشویق کنید​

شماره تلفن ها ارزشمند هستند و مردم این را می دانند. آنها فقط در صورتی شماره تلفن خود را فاش می کنند که دلیل قانع کننده ای برای این کار وجود داشته باشد.
به مشترکین پیامک خود مزایای منحصربفردی ارائه دهید که در هیچ جای دیگری نخواهند یافت. اگر اعضای شما معتقد باشند که می توانند با جستجوی سریع در گوگل، همان پیشنهاد یا تخفیف را برای محصول یا خدمات شما دریافت کنند، اشتراک خود را لغو می کنند یا ممکن است در وهله اول ثبت نام نکنند. از این رو، مطمئن باشید که درخواست شما برای آنها هیجان انگیز و ارزشمند است.
به عنوان مثال، می‌توانید مثلاً 10 درصد تخفیف به آن‌ها بدهید یا در اولین خریدشان یک محصول/خدمات رایگان ارائه دهید و از آن‌ها شماره‌هایشان را برای دریافت کد تخفیف بخواهید.

4. ارزش در برابر ارزش​

همانطور که قبلاً گفته شد، مردم فقط زمانی شماره تلفن ارزشمند خود را در دست شما می‌دهند که در ازای آن چیزی ارزشمند دریافت کنند. به غیر از تخفیف و پیشنهاد، مردم نیز به دنبال اطلاعات شایسته هستند. از این رو می توانید در ازای اشتراک در لیست شماره خود، اطلاعات، نکات، اخبار و غیره را به آنها قول دهید.
به عنوان مثال، اگر در صنعت b2b هستید، می توانید بینش های ارزشمندی در صنعت به مشتریان خود ارائه دهید. اگر اهل مد هستید، می توانید آنها را از آخرین روندهای موجود مطلع کنید. اگر اهل فن آوری هستید، می توانید آنها را از آخرین راه اندازی ها و روندهای فناوری مطلع کنید.

5. یک فرم اشتراک در وب سایت خود معرفی کنید​

اگر ترافیک خوبی در وب سایت خود دریافت می کنید، معرفی فرم اشتراک در صفحه اصلی یا در یک مکان مناسب در وب سایت شما می تواند یک راه عالی برای رشد لیست مشترکین شما باشد.
می‌توانید از بازدیدکنندگان و مشتریانی که به محصولات/خدمات شما علاقه دارند یا در حال خرید هستند بخواهید برای پیام‌های شما مشترک شوند تا به به‌روزرسانی‌های آینده، محتوای انحصاری و پیشنهادات ویژه دسترسی پیدا کنند.

برای جمع آوری شماره تلفن مشتریان برای بازاریابی پیامکی، کسب و کارهای هوشمند ابتدا قوانین بازاریابی پیامکی را یاد می گیرند. به یاد داشته باشید که پیام های ناخواسته را برای مشتریان ارسال نکنید، حتی اگر آنها در کانال های بازاریابی دیگر مشترک شده باشند. پس از اشتراک آنها را با مسابقه پیامکی اغوا کنید. آنها را با متن های جذاب هیجان زده کنید. برای آنها پیام های شخصی ارسال کنید تا احساس VIP کنند. برنامه اس ام اس خود را در کانال های دیگر تبلیغ کنید و همیشه مطمئن شوید که مشتریان راهی برای انصراف دارند. با استفاده از این تکنیک ها می توانید از یک برنامه بازاریابی پیامکی موفق لذت ببرید.

منبع:
https://hamkaransms.com/Blog/how-to-collect-customers-mobile-numbers-3109/
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا