پلاویکس و اوسیویکس

hamyar

عضو فعال
پلاویکس و اوسیویکس دو داروی ضد پلاکت هستند که مانع ایجاد لخته در خون شده و شانس بروز گرفتگی عروق را کمتر می کنند. این داروها موارد مصرف مختلفی دارند. شایع ترین موارد مصرف آن در بیمارانی است که مشکلات پیشرفته آترواسکلروز دارند یا برای آنها استنت گذاشته شده است.

موارد مصرف قرص اسویکس یا پلاویکس؟​

کلوپیدوگرل دارویی است که در کشور ما با نام های تجاری پلاویکس، اسویکس و زیلت شناخته می شود. این دارو در قرص های ۷۵ میلی گرمی موجود است و خاصیت اصلی آن رقیق کنندگی خون است. مورد اصلی استفاده از این دارو در بیمارانی است که استنت قلبی برای آنها تعبیه شده و برای جلوگیری از تنگی مجدد در استنت نیاز به مصرف دارویی دارند تا از غلیظ شدن خون جلوگیری کند.

این دارو معمولا در کنار آسپرین استفاده می شود. هم چنین این دارو را متخصصین مغز و اعصاب نیز در بیمارانی که مشکوک به سکته های مغزی باشند یا اینکه احتمال گرفتگی عروق مغزی مطرح باشد نیز استفاده می کنند. شیوه ی مصرف این دارو معمولا روزی یک عدد است.

در صورتی که پزشک برای شما این داروها را تجویز کرده است باید به موارد زیر توجه کنید:

۱-میزان و مدت مصرف دارو:

معمولا میزان مصرف این داروها روزانه ۱ عدد قرص ۷۵ میلی گرمی است. اما برحسب شرایط ممکن است پزشک دستور خاصی به شما بدهد که باید حتما دارو را طبق آن دستور استفاده کنید. مدت استفاده بر اساس علت شروع درد متفاوت است و ممکن است گاهی لازم باشد تا آخر عمر استفاده شود. به خاطر داشته باشید داروها را خودسرانه قطع نکنید و حتما طبق دستور پزشک عمل کنید.

عوارض احتمالی قرص اسویکس را در سایت دکتر نجفی متخصص قلب مشاهده کنید.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا