كرانيوتومی در مقابل كرانيكتومی

كرانيوتومی​

جراحی مغز یک روش بسیار جدی است و اگر شما یا کسی که دوست داری گفته شود عمل جراحی مغز ضروری است باید سوالات زیادی داشته باشید. بسیاری از جراحی های مغز شروع به باز کردن بالای جمجمه می کنند تا یک سوراخ از طریق جراح بتواند کار کند، هرچند که تعداد کمی از آن ها از طریق سوراخ بینی انجام می شود و باز شدن کوچک در پشت بینی صورت می گیرد.

روش ترمیمی​

یک عمل جراحی یک جراحی است که طی آن یک قطعه جمجمه به نام فلپ استخوان - به منظور دسترسی به جراح به مغز منتقل می شود. فلپ استخوان معمولا دور یا بیضی است. اندازه دقیق و قرار دادن آن بر اساس ماهیت روش و آنچه در طول عمل جراحی انجام می شود، تعیین می شود.

پس از انجام جراحی، فلپ استخوان معمولا به محل قبلی خود بازگردانده می شود، جایی که می تواند زخم های شکسته را اصلاح کند. بعد از چند ماه استخوان تقریبا همان قدر قبل از جراحی است. در بسیاری از موارد، صفحات فلزی کوچک برای نگهداری فلپ استخوان در محل استفاده میشوند تا بتوانند شبیه یک بازیگران برای یک بازو شکسته شوند.

روش جراحی بینی​

یک روش cranecctomy همچنین شامل حذف فلپ استخوان است، اما در این حالت، پس از اتمام روند، به محل آن بازگردانده نمی شود. این ممکن است به علت آسیب به استخوان باشد، زیرا مغز بیش از حد متورم شده است تا اجازه بازگشت فلپ استخوان را بدهد یا به این دلیل که جراح احساس می کند که در بهترین شرایط بیمار است.

برای مثال، اگر یک عفونت در ناحیه وجود داشته باشد، ممکن است فلپ استخوان از بین برود.

كرانيوتومی​ (1).jpg

هدف كرانيوتومي و كرانيكتومي

در بعضی موارد آسیب مغزی یا آسیب مغزی، هدف کلی این روش، انجام یک عمل جراحی یا جراحی است - معمولا به منظور کاهش فشار با دادن اتاق مغز به تورم.

اغلب، بسیاری از جراحی های مغز و اعصاب با یک یا چندین نوع از سکته مغزی شروع می شود و هنگامی که این عمل انجام می شود، جراح اعصاب دسترسی به مغز برای مراحل اضافی مورد نیاز است.
برای بسیاری از روشها، به منظور برداشتن روش انجام شده، به نظر برسانی از برانکاتوم / cranecctomy فکر کنید. بر خلاف برش ساخته شده در شکم یا سایر نقاط بدن، جراح باید از طریق استخوان به منظور تکمیل روش انجام شود. مانند سایر برشها، این یکی هنوز هم نیاز به چسبان یا اساسی برای بستن دارد، زیرا پوست بر روی سر نیاز است که مانند سایر انواع برشهای معمولی نیز شسته شود.​

كرانيوتومی​ (2).jpg

فلاپ استخوان​

اگر یک فلاپ استخوان برداشته شود، اما قادر به بازگرداندن در طول روند، هنوز هم می تواند دوباره در محل قرار داده شود. در این وضعیت، جراح فلاپ استخوان را در جای دیگری قرار می دهد. در اغلب موارد، جراح شکم را در شکم ایجاد می کند که به اندازه کافی بزرگ است تا قطعه استخوانی داخل آن مانند پاکت تحت بافت چربی شکم قرار گیرد. در آن وجود دارد که توسط بدن خود بیمار محافظت شده و حفظ می شود. تا زمانی که بتوان آن را جایگزین کرد، استخوان های فلپ را می توان در یک فریزر عمودی ویژه در آزمایشگاه بیمارستان قرار داد.

اگر فلپ استخوان را نمی توان بازگرداند، پروتز و استخوان مصنوعی نیز برای کمک به بازسازی در آینده در دسترس خواهد بود.

جایگزینی قطعه گمشده مهم است، زیرا مغز بدون استخوان در محل نگهداری می شود. مانند "نقطه نرم" در سر نوزاد، فقدان استخوان می تواند باعث آسیب مغزی نفوذ شود.

منابع:

مدیریت فلاپ استخوان در جراحی مغز و اعصاب. Rev Neurocienc 2008. دسترسی به ژانویه 2010. http://www.unifesp.br/dneuro/neurociencias/229_revisao.pdf
 
آخرین ویرایش:


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا