خواهران_بسیج

عضو انجمن

شهید حیدر افساء​


نام پدر: حسین

تاریخ تولد: ۱۳۴۷/۱۱/۱

میزان تحصیلات: سوم راهنمایی

تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۷/۲۸

محل شهادت: بانه


زندگینامه شهید:

در سال 1347 در روستای باشی در خانواده ای فقیر و مستضعف، دیده به جهان گشود.

تحصیلات ابتدایی خود را در روستای محمد عامری پشت سر گذاشت و سپس وارد مدرسه راهنمایی همان روستا شد و دوران راهنمایی را نیز تا سال سوم با موفقیت پشت سر گذاشت.
سال سوم راهنمایی بود که جنگ تحمیلی شروع شده بود او نیز همراه با بسیجیان خود را به جبهه اعزام کرد و پس از نبردی جانانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حیدر افساء.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

خواهران_بسیج

عضو انجمن

ﺷﻬﻴﺪ ﻣﺎﺷﺎء الله ﻣﺤﻤﺪى‬​


‫ﻧﺎم ﭘﺪر: ﻏﻼﻣﺤﺴﻴﻦ‬

‫تاریخ تولد: ۱۳۴۴/۱/۱

‫ﻣﻴﺰان تحصیلات: ﭼﻬﺎرم ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ‬

‫تاریخ ﺷﻬﺎدت: ۱۳۶۲/۷/۲۸

‫ﻣﺤﻞ ﺷﻬﺎدت: ﻣﺮیوان‬


زﻧﺪﮔﻴﻨﺎﻣﻪ شهید:‬

ﺷﻬﻴﺪ در ﺳﺎل 1344 در ﺧﺎﻧﻮادﻩ اى ﻓﻘﻴﺮ و کشاورز در روﺳﺘﺎى‬ ﺑﺎﺷﻰ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻋﺮصه وﺟﻮد ﮔﺬاﺷﺖ.

تحصیلات اﺑﺘﺪاﺋﻰ را در روﺳﺘﺎ ﻃﻰ‬ ﻧﻤﻮد ﺑﻌﺪ از این ﺟﻬﺖ تحصیلات ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺷﻬﻴﺪ راهی ﺑﻮﺷﻬﺮ ﺷﺪ.

از‬ ﻓﻌﺎلیتهاى ﻣﻬﻢ وى ﻋﻀﻮیت در اﻧﺠﻤﻦ اﺳﻼﻣﻰ دﺑﻴﺮﺳﺘﺎن ﺷﻬﻴﺪ ﻧﻮاب‬ صفوی و ﻏﻴﺮﻩ بود
ﭘﺲ از این ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪ‬ اﻋﺰام ﺷﺪ و در ﺣﻤﻼت رﻣﻀﺎن و ﻣﺤﺮم و والفجر ﺷﺮکت ﻧﻤﻮدﻩ‬ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺑﻪ درﺟﻪ رﻓﻴﻊ ﺷﻬﺎدت ﻧﺎﺋﻞ ﺁﻣﺪ.‬

ماشاءالله محمدی.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

خواهران_بسیج

عضو انجمن

شهید محمد احمدی جوان​


فرزند: بهمنیار

تاریخ تولد: ۱۳۶۸/۱۲/۵

میزان تحصیلات: فوق دیپلم

تاریخ شهادت: ۱۳۹۴/۹/۱۳

محل شهادت: حلب سوریه


زندگی نامه شهید :

در پنج اسفند ماه 1368 برابر با شب مبعث رسول اکرم (ص) شهید محمد احمدی جوان در خانه ای ساده و با صفا در روستای باشی از توابع شهرستان تنگستان و از دیار رئیسعلی دلواری استان بوشهر متولد شد.
شهید دوره ابتدایی را در دبستان شهید حیدر افساء روستای خود و دوره راهنمایی را در مدرسه دکتر حسابی بندر رستمی و تحصیلات دوره متوسطه را در هنرستان حاج جاسم بوشهر در رشته مکانیک خودرو گذراند و پس از آن دوره تحصیلی کاردانی مکانیک را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر گناوه با معدل 18/04 به پایان رساند و علی رغم قبولی در رشته مهندسی مکانیک سیالات دانشگاه شیراز به منظور خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ادامه تحصیل منصرف شد.

از ابتدای سال 1385 عضو بسیج شد و در سال 1386 به عضویت فعال در این نهاد درآمد و به رغم سن کم به دلیل فعالیت های ارزشمندی که داشت در شهریور ماه 1388 در حالی که حدود بیست سال داشت به عنوان فرمانده پایگاه شهید دستغیب روستا انتخاب گردید.

دوران سربازی را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی نمود و در فروردین ماه سال 1391 وارد تیپ پیاده امام صادق (علیه السلام) بوشهر گردید و بعد از گذراندن دوره های آموزشی مختلف در سپاه پاسداران دوره ی تکاوری را در سال 1393 با کسب معدل 18/18 با موفقیت به اتمام رساند.

از مهمترین کارهای فرهنگی انجام شده طی سالیان اخیر توسط شهید احمدی جوان می توان به برگزاری باشکوه یادواره شهدای روستا، در تاسوعای حسینی هر سال اشاره کرد، شهید به شرکت در جلسات قرائت قرآن، دعا و دیدار با خانواده شهدا اهمیت خاصی می داد و با طیف وسیعی از جوانان روستا ارتباط صمیمی و مطلوبی داشت.

محمد احمدی جوان، شهید علیرضا زنده پی ( دایی شهید) را الگوی شخصیتی خود می دانست. اعتقاد قلبی و عملی به ولایت فقیه داشت تا جایی که در وصیت نامه خود می نویسد: مباد از خط ولایت فقیه خارج شوید که من شهادت می دهم که شما از خط اهل بیت خارج شده اید.

کوهنوردی، ماهگیری و فوتبال، تفریحات مورد علاقه شهید در ایام فراغت بود. چهره خوش رو و چشمهای باحیایش نشان از عمق ایمان درونی اش داشت که گویا اطرافیان را بدون کلام به سوی خدا دعوت می کند.

محمد احمدی جوان.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

خواهران_بسیج

عضو انجمن
☘️ خاطره ☘️

🔸به نقل از پدر شهید حیدر افساء:

زمانی که اوج تظاهرات و راهپیمایی های ضد شاهی بود شهید در راهپیمایی ها شرکت فعال داشت که یک روز مسئولین وقت آن زمان او را گرفتند و گفته بودند که چرا در راهپیمایی شرکت میکنی تو اهل این محل هم نیستی در جواب به آنها گفته بود من اهل این محل نیستم اهل این مملکت که هستم و حق انتخاب دارم و می توانم حکومت اسلامی را انتخاب کنم که مورد ضرب و شتم مامورین رژیم قرار گرفت.
 

خواهران_بسیج

عضو انجمن

قسمتی از وصیتنامه شهید حیدر افساء:​


مادر جان همچون کوه استوار باش تا کوهها از استواریت به حسرت بمانند از شما می خواهم که صبر پیشه کنید و با این روحیه ای که دارید به مادرهای شهید داده روحیه بدهید و آنها را دلداری دهی.

پیام مرا به تمام خواهران روستا برسان و بگویید حجابتان رارعایت کنید.

از شما مردم می خواهم که مسلمان واقعی باشید تقوی الهی را پیشه کنید آنچنان باشید که شایسته مسلمان است و در مقابل جریانات انحرافی ساکت ننشینید خط اصیل اسلامی را حفظ کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

خواهران_بسیج

عضو انجمن

وصیتنامه شهید محمد احمدی جوان :​



بسمه رب شهدا و صدیقین

خدایا تو را سپاس که مرا در دین حقت و مذهب زیبای تشیع قرار دادی، تو را سپاس که مرا در پیروی از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و اهل‌بیت و عصمت و طهارتش یاری نمودی. خدایا من امروز به سوی تو قدم بر می‌دارم برای دفاع از مذهبی که به آن از صمیم قلب اعتقاد دارم.

خوشحال و شکر گذارم که به من نعمت جهاد در راه خودت نمودی تا با یاد و نام تو در این راه قدم بردارم و بتوانم در راه دفاع از حرم شریف خطبه‌خوان کربلا و سه ساله مولایم حسین(ع) با قلبی راسخ قدم بردارم.

ای پدر و مادر عزیزم که شما را در این دنیا خاکی نزدیک‌ترین فرد به خود می‌دانم، شرمسارم از رفتاری که شایسته برخورد با شما نبود و من در حق شما روا داشته‌ام، به خدا سوگند می‌خورم که اگر زمانی با صدای بلند با شما سخن گفتم و موجبات ناراحتی شما را فراهم نمودم در قلب خود احساس پشیمانی بسیار می‌کردم، شاید به زبان نیاوردم ولی در قلب این‌چنین بود، مرا حلال کنید و دعا کنید تا در دنیای جاوید نزد پروردگارم روسیاه نباشم.

برادران و خواهران عزیزم شما را به تقوای الهی و ایستادن در خط ولایت‌فقیه سفارش می‌کنم و علاوه بر شما به مردم عزیز کشورم سفارش می‌نمایم که فریب جوسازی‌های دشمنان این خاک و اسلام ناب محمدی(ص) را نخورید و در خط ولایت باشید و از امام عزیزم، امام خامنه‌ای مدظله‌العالی حمایت کامل و جامع نمایید.

مبادا از خط ولایت‌فقیه خارج شوید که من شهادت می‌دهم که شما از خط اهل‌بیت خارج شده‌اید.

خوشحالم که در لباسی شهید می‌شوم که از اعماق وجودم به این لباس اعتقاد دارم و می‌دانم که چه لباس ارزشمندی به تن دارم، به همکارانم سفارش می‌نمایم تا حرمت لباس خویش را نگه داشته و قدردان نعمت خدمت در سپاه پاسداران باشند.

اینک با قدم‌هایی محکم به سوی جهاد در راه خدا ره سپار می‌شوم و از همه‌ی کسانی که بر گردن من حقی دارند در خواست می‌کنم به حق مادرم زهرا(س) حلالم کنند.
یا علی ((الهم عجل لولیک الفرج))

محمد احمدی جوان

13/6/94
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

خواهران_بسیج

عضو انجمن

قسمتی از وصیتنامه شهید ماشاءالله محمدی:​


ای پدر و مادرم مرا ببخشید و حلال کنید که برایم زحمات فراوان کشیده اید.
برای من گریه نکنید و اگر گریه کردید به یاد سر بریده امام حسین(ع) باشید.

و تو ای برادر پاسدار امام زمان (عج)، امیدوارم که بعد از مرگ من هدف مرا ادامه بدهید و تا جان در بدن دارید انتقام خون شهیدان را از دشمنان اسلام بگیرید.

و از شما خواهرانم میخواهم که حجابتان را کاملا رعایت کنید و با هم مهربان باشید.

شما برادران انجمن اسلامی، ای برادران عزیز، شما باید الگو باشید که بوده اید، کاری نکنید که مفسدین از شما نقطه ضعف بگیرند‌.
شما وظیفه سنگینی بر دوشتان است که باید آن را به خوبی انجام دهید تا این مفسدین به اسلام برنگشته اند امر به معروف و نهی از منکر کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه



🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا