سعد الجابری کیست ؟

saman

عضو انجمن
«سعد الجابری» رئیس اسبق دستگاه اطلاعات سعودی می باشد .
در ماههای گذشته، ولی‌عهد سعودی فشارهای خود را بر خانواده و نزدیکان سعد الجابری افزایش داده و فرزندانش را بازداشت کرده است تا او را برای بازگشت به عربستان مجبور کند.

«سعد الجابری» معاون «محمد بن نایف» پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن ۲۰۱۷ بود و ریاست سازمان اطلاعات سعودی را بر عهده داشت و گفته می‌شود، اسنادی که در دست دارد، می‌تواند برای حذف کامل بن نایف و دیگر رقبا مفید باشد و همزمان می‌تواند به شدت علیه بن سلمان به کار گرفته شود و بنابراین لزوم بازگشت وی به عربستان برای بن سلمان مسجل است.

یک مسئول امنیتی و دیپلمات سابق سعودی به رویترز گفت که «سعد الجابری» همچنین اسنادی از معاملات حساس مسئولان رده بالای سعودی از جمله سلمان بن عبدالعزیز و بن سلمان را در دست دارد. این اسناد برای دوره‌ای است که سلمان در زمان ملک عبدالله حاکم منطقه ریاض بود.

مأموران سعودی پس از بازداشت «محمد بن نایف» در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) پسر ۲۱ ساله و دختر ۲۰ ساله «سعد الجابری» را نیز بازداشت کردند. برادر او نیز در ماه می گذشته دستگیر شد.

«خالد الجابری» فرزند ارشد «سعد الجابری» به رویترز گفت که در ابتدای کار رابطه پدرش با بن سلمان خوب بود، اما برخی از نزدیکان ولی‌عهد و افراد مرتبط با ابوظبی، الجابری را به جانبداری از اخوان‌المسلمین متهم کردند و به مرور موجب ایجاد فضای مسموم علیه او شدند؛ تا جایی که پدرش مجبور می‌شود به کانادا فرار کند.
 

Behzad

عضو انجمن
فیلم شکنجه فرزندانش رو فرستاده کانادا تا مجبور بشه برگرده عربستان
 

kamal

تازه وارد
سعد الجابری هم خودش شکنجه گر و خون ریز بوده
جنگ دو باطل هست
بذارید بزنن هم رو پاره پاره و رسوا کنن
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا