ساخت و تولید مبدل حرارتی با ورق استیل نسوز

metallurgy12

عضو انجمن
مبدل حرارتی.jpg

مقدمه

امروزه مبدل‌های حرارتی فراوانی در دسترس افراد قرار گرفته است و از آن‌ها در کسب و کارهای گوناگون استفاده می‌شود. این مبدل‌ها می‌توانند کارهای زیادی را برای ما انجام دهند که البته در ادامه مطالبی را در مورد آن‌ها عرض خواهیم کرد. اگر نگاهی به قبل داشته باشیم، متوجه می‌شویم که تنوع و کیفیت و این مبدل‌ها چندان زیاد نبود.

این در حالی است که رفته رفته مبدل‌هایی با کیفیت‌های مختلف هم در دسترس قرار گرفت که هر یک مزایا و معایب خاص خود را داشت. بدیهی است که افراد به دنبال مبدل‌های حرارتی‌ای هستند که بیشترین مزایا و کمترین معایب را در خود داشته باشند. بنابراین این جا بود که مبدل حرارتی استیل به وجود آمد.
حال به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم تا در خصوص مبدل حرارتی استیل با هم صحبت داشته باشیم. از ویژگی‌ها و مزایایی که این مبدل‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند نیز صحبت‌هایی خواهیم داشت. ضمن این که باید به این موضوع بپردازیم که این مبدل‌ها به چه صورت ساخته می‌شوند.
پتا همین جا باید بدانید که ورق استیل نسوز، ورق استیل 309 یا ورق استیل 310 از جمله مواردی هستند که می‌توانند در این محصولات به کار بروند. حال در صورتی که می‌خواهید در این زمینه به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید، تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

high-pressure-heat-exchanger-500x500.jpg


مبدل حرارتی چیست؟

شاید در وهله اول نیاز باشد که در مورد چیستی مبدل‌های حرارتی با هم صحبت داشته باشیم. باید این چنین گفت که این تجهیزات در بسیاری از کارخانه‌هاو به ویژه موارد مربوط به صنایع شیمیایی و پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و کار اصلی‌شان هم این است که کنترل فرایندها را به عهده داشته باشند.
با وجود این که تا این جا پیشرفت‌های فراوانی را در عرصه ساخت مبدل‌های حرارتی داشته‌ایم، اما افراد زیادی سعی دارند تا به این پیشرفت‌ها اضافه نمایند. در واقع مهندسان تمهیداتی را در نظر گرفته‌اند که طی آن‌ها، احتمالا در آینده‌ای نزدیک مبدل‌های حرارتی بهتری را خواهیم داشت.
هدف آن‌ها این است که بازدهی و عملکرد این مبدل‌ها را تا حد زیادی افزایش دهند و به بیشتر شدن عمر آن نیز بپردازند. حال باید دید که آن‌ها در این زمینه چه خواهند کرد. فعلا طراحی مبدل‌های حرارتی با ورق استیل نسوز، آن‌ها را به اهدافشان رسانده است.

تولید مبدل های حرارتی با ورق استیل نسوز

بر هیچ کس پوشیده نیست که مبدل‌های حرارتی می‌توانند نقشی حیاتی در صنعت داشته باشند. در واقع بدون وجود آن‌ها، صنعت نیز نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد. یکی از بهترین راهکارهایی که سازندگان این مبدل‌ها در نظر گرفته‌اند، این است که در آن‌ها از ورق استیل نسوز یا موارد دیگری نظیر ورق استیل 309 یا ورق استیل 310 استفاده نمایند.
به این دلیل که بعضا گرمای موجود در این مبدل‌ها فوق‌العاده زیاد می‌شود، شاید مبدل‌هایی به جز موارد استیل نتوانند دوام زیادی بیاورند. از این رو با به کار بردن ورق استیل نسوز، می‌توان مانع خراب شدن آن مبدل و در نتیجه پیشروی هر چه سسریع‌تر در کارها شد.
شاید بدانید یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این ورق‌ها این است که مانع خوردگی می‌شوند و در کل مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل است که از آن‌ها برای ساخت مبدل‌های حرارتی نیز بهره می‌برند. شاید تهیه این گونه مبدل‌ها در درجه اول هزینه‎‌های بیشتری را برای افراد در بر داشته باشد، اما باید بدانید که قطعا ارزشش را خواهد داشت.

مزایای استفاده از مبدل حرارتی استیل

اکنون در این قسمت از مقاله می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از ورق استیل 309 و ورق استیل 310 را در ساخت مبدل‌های حرارتی بگوییم. البته توجه داشته باشید که این مزایا به همین جا ختم نمی‌شود و موارد دیگری هم در این خصوص وجود دارند که باید به آن‌ها نیز توجه داشت.
1- در بالا هم گفته شد که مقاومت این مبدل‌ها به دلیل استفاده از استیل در مقابل خوردگی و موراد دیگر مانند دمای بالا و حتی دمای پایین بسیار زیاد است.
2- این مبدل‌ها می‌توانند حرارت را به بهترین شکل ممکن منتقل نمایند.
3- این محصولات هیچ آلودگی‌ای را به بار نخواهند آورد. این در حالی است که محصولات مشابه، چنین ویژگی‌ای را در خود خواهند داشت.
4- تمیز کردن این مبدل‌ها بعد از عملیات نیز به سادگی امکان پذیر خواهد بود.
5- لوله‌ها و دیر محصولات جانبی برای این دسته از مبدل‌های حرارتی نیز کاملا در دسترس است.
6- ساخت و نصب کردن این مبدل‌ها نیز ساده است و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.
7- رسوبی در این مبدل‌ها وجود نخواهد داشت و به همین سبب، شاهد خوردگی نیز نخواهیم بود.

HEAT-EXCHANGER.gif


کدام ورق استیل برای ساخت مبدل حرارتی مناسب است؟

امروزه از ورق‌های استیل متنوعی به منظور ساخت مبدل‌های حرارتی استفاده می‌شود. با این حال باید بدانید که بهترین نوع آن‌ها همان ورق استیل نسوز، ورق استیل 309 و ورق استیل 310 است؛ چرا که بیشترین بهره‌وری را برای کسب و کارها به ارمغان خواهد آورد.

سخن پایانی

در پایان شما عزیزان می‌توانید دیگر سوالات خود را هم با استفاده از شماره تلفن‌های موجود در سایت https://felez.co/ و یا در بخش نظرات از تیم فلزات رنگین بپرسید. در نهایت هم می‌توانید این گونه ورق‌ها را برای ساخت مبدل‌های حرارتی از ما بخواهید.
ما در سریع‌ترین زمان ممکن، این اوراق را برای شما آماده خواهیم کرد. ضمن این که این اتفاق با ارسال رایگان همراه خواهد بود. تعرفه ورق‌های استیل ما نیز در نوع خود عالی است و تمام مشتریان نیز به این موضوع واقف هستند.​
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا