برترین رمان ها

Tear

عضو فعال
قلعه‌ی حیوانات اثر جرج اورول
داستان درباره‌ی گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه (آقای جونز) را از مزرعه‌اش فراری می‌دهند تا خود اداره‌ی مزرعه را به‌دست گرفته و «برابری» و «رفاه» را در جامعه‌ی خود برقرار سازند. رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به‌دست دارند، ولی پس از مدتی این گروه جدید نیز به رهبری خوکی به نام ناپلئون همچون آقای جونز به بهره‌کشی از حیوانات مزرعه می‌پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند
 

Tear

عضو فعال
کشتن مرغ مینا اثر هارپر لی

کشتن مرغ مینا

رمان کشتن مرغ مینا از زبان دخترِ وکیلِ سفیدپوستی به‌نام «اتیکاس فینچ» روایت می‌شود که دفاع از جوانِ سیاه‌پوستی را که به اتهام ناروایِ تجاوز به یک دخترِ سفیدپوست در شهرِ کوچک «میکوم» محاکمه می‌شود، به‌عهده می‌گیرد. مردم این شهر در رمان، مردمی خودپسند و نژادپرست معرفی شده‌اند. اتیکاس فینچ، با قدرت و بی‌باکی از عدالت و انسانیت دفاع کرده و در مقابل تعصب، نفرت و خشونتِ نژادی و ریاکاری مردم می‌ایستد.
 

Tear

عضو فعال
بربادرفته اثر مارگارت میچل

بربادرفته

مارگارت میچل برای این رمانِ عاشقانه‌ی بی‌نظیر جایزه‌ی ادبی نوبل سال ۱۹۳۷ را دریافت نمود. ویکتور فلمینگ نیز برمبنای آن فیلمی ساخت که در سراسر جهان رکورد فروش را شکست.
 

Tear

عضو فعال
گتسبی بزرگ اثر اف. اسکات فیتزجرالد

گتسبی بزرگ

چاپ اول گتسبی بزرگ در سال ۱۹۲۵ موفقیت چندانی کسب نکرد و فیتزجرالد، در حالی‌که خودش و این رمان را شکست خورده می‌دانست در سال ۱۹۴۰ درگذشت. بعد از جنگ جهانی دوم، در سال‌های ۱۹۴۵ و ۱۹۵۳ تجدید چاپ شد. بلافاصله خوانندگان و طرفداران بی‌‌شماری یافت. در سال ۱۹۹۸، هیئت دبیران “مادرن لایبرری”، گتسبی بزرگ را بهترین رمان آمریکایی قرن بیستم و دومین رمان برتر انگلیسی زبان این قرن اعلام کرد.
 

Tear

عضو فعال
۱۹۸۴ اثر جُرج اورول

هزار و نهصد و هشتاد و چهار

کتاب درباره‌ی‎ زندگی فردی به نام وینستون اسمیت است که در زمان حکومتی زندگی می‎کند که از هیچ تلاشی برای ساختن عدالت فرو گذار نیست. اما چه عدالتی؟ سراسر شهر پر است از عکس برادر بزرگ که باید همه به او احترام بگذارند. همه‌ی رفتارها زیر نظر است حتی صفحه‌ی تلویزیونی که در خانه‌هاست هر لحظه رفتار آن‌ها را ضبط می‎کند.
 

Tear

عضو فعال
تبصره‌ی ۲۲ اثر جوزف هلر

تبصره ۲۲

رمانی است به‌سبک کمدی سیاه که داستان آن از دیدگاه افراد مختلف با زمانی گذرا بیان شده‌است. وقایع این رمان مربوط به سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۴ جنگ جهانی دوم می‌باشد و دیدگاه انتقادی به عملیات‌های بروکراتیک دارد.
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا