انشا درباره دهه فجر

انشا درباره دهه فجر​

دهه فجر از 12 تا 22 بهمن است که هر ساله در کشور عزیزمان ایران جشن گرفته می شود.
این دهه یادآور همبستگی و اتحاد مردم علیه حکومت دیکتاتوری شاه است. در این دهه مردان و زنان در کنار هم ایستاده و بر خواسته خود پافشاری کردند. علی رغم اینکه مردم را در خیابان به گلوله می بستند، اما زنان و مردان فداکار از خودگذشتگی کرده و برای نجات کشور از دست پادشاه خائن و مزدوران تمام تلاش خود را کردند. نه بسته شدن فرودگاه ها توانست از بازگشت امام خمینی جلوگیری کند و نه به گلوله بستن مردم باعث شد تا آنها به خیابان ها نیایند.
در نهایت در 12 بهمن و پس از 15 سال تبعید، روح الله خمینی وارد کشورمان ایران شد و نوید پیروزی و انقلاب شکوهمند را به مردم داد. همه در کنار هم ایستادگی کردند تا این انقلاب در تاریخ 22 بهمن سال 57 به پیروزی عظیم دست یافت. هر ساله به یاد این انقلاب و از جان گذشتگی مردم، در این دهه همایش ها و سمینارهای مختلف برگزار می شود تا یادآور این انقلاب بزرگ و عظیم باشد.
 

دکتر_رضایی

عضو فعال
دهه فجر برای تمام دانش آموزان نام آشنایی است.
هر ساله در این دهه سرتاسر مدرسه با بادکنک و کاغذ رنگی و ریسه های رنگارنگ تزئین می شود. 12 تا 22 بهمن ماه را دهه فجر می نامند.
هنگامی که شاه خائن در 26 دی ماه سال 1357 کشور را ترک کرد، در 12 بهمن سال 1357 روح الله خمینی پس از سال ها تبعید به کشور بازگشت.
همه شعار می دادند که شاه رفت و امام آمد.
در طول این 10 روز همه مردم، زن و مرد و پیر و جوان به خیابان ها ریخته و علیه شاه خائن شعار سر دادند تا اینکه انقلاب اسلامی در 22 بهمن به پیروزی شکوهمند دست یافت.
مردم نیز به دستور امام، حکومت نظامی شاه را از بین بردند. دهه فجر نشان گر فداکاری ها، از خودگذشتگی ها و شجاعت مردمی است که علیه نظام دیکتاتوری شاه قیام کردند.
 

دکتر_رضایی

عضو فعال
ظلم و تاریکی سرتاسر کشور را فرا گرفته بود و کسی دیگر توانایی زندگی کردن در این خفقان را نداشت.
سختی هایی که حکومت طاغوتی بر مردم ایران تحمیل می کرد، حد و حصر نداشت. مردم بار فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی را بر دوش می کشیدند.
این فشارها ناشی از بی کفایتی شاه خائن و مزدوران او بود.
مردمی که به ستوه آمده بودند در نهایت بدون توجه به گلوله باران نظام شاهنشاهی به خیابان ها ریخته و فریاد مرگ بر شاه سر دادند. دهه فجر یادآور این پیروزی ها و از خودگذشتگی ها است.
در 12 بهمن سال 1357 امام خمینی پس از سال ها تبعید وارد کشورمان ایران شد و در نهایت با رهبری ایشان انقلاب شکومند اسلامی در 22 بهمن به پیروزی رسید. اگر امروز در امنیت و آرامش زندگی می کنیم، آن را مدیون امام خمینی و شهدای راه حق هستیم که جان خود را بر کف دست گذاشته و علیه آن نظام طاغوتی قیام کردند.
هر ساله به پاس این فداکاری ها و از جان گذشتگی ها، همایش ها و سمینارهای مختلف در کشور برگزار می شود و ما نیز سرتاسر مدرسه و کلاس های خود را با کاغذهای رنگی و بادکنک و ریسه ها تزئین می کنیم و جشن می گیریم تا یادآور این باشد که هر چه امروز داریم، مدیون شهدای راه امام و انقلاب هستیم
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی , خرید لایک ارزان
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا