آرتریت روماتوئید مچ پا

آرتریت روماتوئید ، می تواند مفاصل مچ پا را به شیوه ای مشابه با مفاصل دیگر بدن تحت تأثیر قرار دهد و موجب سفتی، التهاب و درد در مچ پا شود شود. اغلب اوقات، آرتروز روماتیسمی دست ها و پاها را درگیر می کند، اما گاهاً می تواند مچ پاها را نیز دچار مشکل کند. این شرایط معمولاً روی مفاصل کوتاه تر مانند مفاصل انگشتان پا اثر می گذارد و می تواند به مفاصل بزرگتری مانند مفاصل مچ پا منتقل شود. آرتروز روماتیسمی در مچ های پا می تواند مانع راه رفتن شود و ناراحتی قابل توجهی را به وجود آورد.

آرتریت روماتوئید چه تأثیری روی مچ پا می گذارد؟​


علائم آرتروز روماتیسمی معمولاً به صورت دوره ای ظاهر شده و از بین می روند و معمولاً چند روز یا چند هفته طول می کشند.و با علائم آرتروز مچ پا متفاوت اند افراد ممکن است در صبح یا شب علائم شدیدتری را تجربه کنند. آرتروز روماتیسمی ناشی از التهاب طولانی مدت می تواند موجب ورم و سفتی در مفاصل مچ پا شود. به مرور زمان، ساختار مفاصل مچ پا نیز تحت تأثیر قرار می گیرد و منجر به تغییرات دائمی در شکل مفاصل می شود.

مفصل مچ پا، استخوان های پا را به کف پا متصل می کند و از دو مفصل کوچکتر تشکیل شده است که به عنوان یک لولا برای حرکت دادن پا استفاده می شوند. حرکاتی مانند راه رفتن، به عملکرد صحیح مفاصل مچ پا متکی هستند. استخوان های مفصل مچ پا حاوی غضروف هایی هستند که از ساییده شدن آنها به یکدیگر محافظت می کنند. آرتروز روماتیسمی باعث می شود این غضروف به مرور زمان شکسته شود و اصطکاک بین استخوان ها افزایش پیدا کند.

این اصطکاک بین استخوان ها می تواند موجب التهاب در اطراف مفصل مچ پا شود. همچنین، بافت های مجاوری که از مفصل مچ پا حمایت می کنند، ممکن است آسیب ببینند و باعث ضعیف شدن مچ پا شوند و نتوانند از مفصل به طور کامل حمایت کنند.

آرتریت روماتوئید در مچ پا چه احساسی ایجاد می کند؟​


از علائم اصلی آرتروز روماتیسمی در مفصل مچ پا، التهاب است که موجب ورم، درد و سفتی مفصل پا می شود. این امر می تواند تحرک مفصل پا را محدود کند و توانایی فرد برای راه رفتن و ایستادن را دچار مشکل کند. علائم در مراحل اولیه، خفیف هستند و به ندرت اتفاق می افتند. برای مثال، افرادی که به تازگی دچار این مشکل شده اند، به هنگام راه رفتن در بالای پاشنه پای خود احساس ناراحتی می کنند، چرا که در این ناحیه مفاصل مچ پا فشار بیشتری را تحمل می کنند.

به مرور زمان، التهاب می تواند شدیدتر شود و به مفاصل و بافت های اطراف آن آسیب برساند. علائم رفته رفته واضح تر می شوند. مچ های پا ممکن است به طور مکرر به ویژه در حین راه رفتن یا ایستادن دردناک و سفت شوند. در بیماری طولانی مدت، مفاصل مچ پا ممکن است جوش بخورند و دامنه ی حرکتی خود را از دست دهند.

این امر به طور قابل توجهی راه رفتن را تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا پا نمی تواند خم شود تا فشار لازم را ایجاد کند. به جز التهاب مفاصل، علائم دیگر آرتروز روماتیسمی ممکن است شامل موارد زیر شوند:

  • خستگی
  • تب درجه پایین
  • ضعف عضلانی
  • کاهش وزن
در ادامه درمان آرتریت روماتوئید
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا