اجماع
جمع
تجمع
مجتمع
مجموعه
مجموع
جامع
جامعه
اجتماع
مجمع
جماعت
تجمیع
معنی جمع در فرهنگ معین
(جَ ) [ ع ]= ۱ - (مص م . ) گرد کردن
۲ - فراهم کردن ، فراهم آوردن
۳ - آسوده (صفتی است برای خاطر ): خاطرجمع
۴ - (اِ. ) انجمن ، مجمع
۵ - گروه ،...
اجماع
جمع
تجمع
مجتمع
مجموعه
مجموع
جامع
جامعه
اجتماع
مجمع
جماعت
تجمیع
معنی مجموع در فرهنگ معین
(مَ ) [ ع ] =
۱ - (اِمف) گرد آمده، گرد - آورده شده
۲ - (اِ ) حاصل جمع (ریاضی )
۳ - مجموعاً، همگی
فرهنگ عمید
۱. حاصل اضافه شدن چند چیز به...
اجماع
جمع
تجمع
مجتمع
مجموعه
مجموع
جامع
جامعه
اجتماع
مجمع
جماعت
تجمیع
معنی اجماع در فرهنگ معین
( اِ ) [ ع ] =
۱ - (مص ل) گرد آمدن، متفق شدن بر انجام کاری.
۲ - (مص م) جمع کردن
۳ - (اِمص) در فقه اسلامی به معنی اتفاق کلمة فقها در مسئله...
اجماع
جمع
تجمع
مجتمع
مجموعه
مجموع
جامع
جامعه
اجتماع
مجمع
جماعت
تجمیع
معنی مجموعه در فرهنگ معین
(مَ عَ یا عِ ) [ ع . ] (اِمف . ) چیزهایی که در یک جا گرد آمده باشد.
فرهنگ عمید
۱. آنچه از اجزای کوچک تر تشکیل شود.
۲. کتاب یا هرگونه...
اجماع
جمع
تجمع
مجتمع
مجموعه
مجموع
جامع
جامعه
اجتماع
مجمع
جماعت
تجمیع
معنی جماعت در فرهنگ معین
(جَ عَ ) [ ع ] (اِ) =
۱ - گروه، گروهی از مردم
۲ - اطرافیان، کسان
۳ - صنف
اجماع
جمع
تجمع
مجتمع
مجموعه
مجموع
جامع
جامعه
اجتماع
مجمع
معنی تجمیع در فرهنگ معین
(تَ ) [ ع ] =
۱ - (مص م) گرد کردن، بسیار گرد کردن
۲ - (مص ل) به نماز جمعه حاضر شدن
۳ - (اِمص) گردآوری
ماده ۳۵۸ قانون مدنی
نظر به دو ماده فوق در بیع باغ اشجار و در بیع خانه ممر و مجری و هر چه ملصق به بنا باشد به طوری که نتوان آن را بدون خرابی نقل نمود متعلق به مشتری میشود و بر عکس زراعت در بیع زمین و میوه در بیع درخت و حمل در بیع حیوان...
ماده ۳۵۶ قانون مدنی
هر چیزی که بر حسب عرف و عادت جزء یا تابع مبیع شمرده شود یا قرائن دلالت بر دخول آن در مبیع نماید داخل در بیع و متعلق به مشتری است اگر چه در عقد صریحاً ذکر نشده باشد و اگر چه متعاملین جاهل بر عرف باشند.
ماده ۳۵۵ قانون مدنی
اگر ملکی به شرط داشتن مساحت معین فروخته شده باشد و بعد معلوم شود که کمتر از آن مقدار است و مشتری حق فسخ معامله را خواهد داشت و اگر معلوم شود که بیشتر است بایع میتواند آن را فسخ کند مگر این که در هر دو صورت طرفین به...
ماده ۳۵۳ قانون مدنی
هر گاه چیز معین به عنوان جنس خاصی فروخته شود و در واقع از آن جنس نباشد بیع باطل است و اگر بعضی از آن از غیر جنس باشد نسبت به آن بعض باطل است و نسبت به مابقی مشتری حق فسخ دارد.